خانه / اخبار مهم روز / دومین سامانه ضدموشکی «تاد» ارسالی از آمریکا یکشنبه به اسرائیل خواهد رسید

دومین سامانه ضدموشکی «تاد» ارسالی از آمریکا یکشنبه به اسرائیل خواهد رسید

در حالی که سپاه پاسداران ایران در روزهای اخیر سعی بر آن داشت تا از کارایی و اهمیت استقرار سامانه ضد‌موشکی آمریکایی «تاد» ارسال‌شده به اسرائیل بکاهد، بنا بر گزارش‌های خبری، دومین سامانه از این سیستم دفاعی ضد‌موشکی پیشرفته آمریکا به زودی به دست اسرائیل خواهد رسید.

بنا بر گزارش‌ منابع «العربیه» در راستای تدارک برای پاسخ دادن اسرائیل به ایران و به عنوان بخشی از هماهنگی‌های اسرائیلی-آمریکایی جهت آمادگی برای رویارویی با هر گونه حمله احتمالی، دومین سامانه«تاد» روز یکشنبه[ 6 آبان] به‌همراه نیروهای آمریکایی راه‌اندازی‌کننده آن به اسرائیل خواهد رسید.

به گفته این منابع اسرائیل همچنان در حال آماده‌سازی برای انجام یک حمله گسترده به ایران است و در این راستا «هماهنگی‌ها و توافقات» لازم با دولت آمریکا در این زمینه را به‌عمل آورده است.

العربیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ارسال دومین سامانه «تاد» پس از سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به تل آویو و بررسی وضعیت دفاعی در خصوص موشک‌های بالستیک صورت گرفته است.

سپاه پاسداران ایران پنج‌شنبه اسرائیل را تهدید کرد که به سامانه‌های «تاد» آمریکایی اتکا نکند و قدرت چنین سامانه‌هایی را «محدود» دانست. در این‌باره حسین سلامی از فرماندهان سپاه طی پیام تهدید‌آمیزی گفت که اسرائیل به لوله‌های تاد که قدرت آن محدود است، اعتماد نکند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پیش‌تر رسیدن اولین سامانه دفاعی ضد‌موشکی تاد به اسرائیل و آماده به کار بودن در هر زمانی را تایید کرد.

مقامات اسرائیلی به دادن پاسخ «دقیق، غافلگیرانه و مرگبار» به حمله موشکی بالستیک ایران و همچنین حمله پهپادی اخیر صورت گرفته به اقامتگاه نتانیاهو، متعهد شده‌اند.

از سویی عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران تاکید کرده است که پاسخ کشورش به هر حمله احتمالی از سوی اسرائیل، محاسبه شده و متناسب خواهد بود. وی در عین حال ما تاکید بر آن داشت که تهران به دنبال گسترش منازعه یا شعله‌ور کردن جنگ نیست.