وزیر امور خلیجی سعودی: سفیر جدید ایران در عراق جنایتکار جنگی تحت تعقیب است

وزیر امور خلیجی سعودیدبی-العربیه.نت، فارسی
ثامر السبهان وزیر امور خلیج در وزارت امور خارجه پادشاهی سعودی و سفیر سابق این کشور در بغداد، سفیر جدید ایران در عراق را یک “جنایتکار جنگی تحت تعقیب” توصیف کرد و گفت اما آنها (ایران) درخواست تعطیلی کنسولگری سعودی در اربیل را کرده‌اند.
السبهان در توئیتر نوشت: ” یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب بین‌المللی سفیر [ایران] در عراق شده و آنها درخواست می‌کنند کنسولگری سعودی در اربیل تعطیل شود.”
السبهان در ادامه توئیتش طعنه‌ای به دولت عراق زده و به کنایه نوشته: تا کنون هیچ اظهار نظری از عراقی‌ها نشنیده‌ایم! این یک حاکمیت ملی تمام و کمال است.
در روزهای گذشته سرتیپ ایرج مسجدی، مشاور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را به عنوان سفیر ایران در بغداد و جانشین حسن دانایی‌فر که او هم از اعضای سپاه است، معرفی شد. نام مسجدی در لیست بین‌المللی تروریسم قرار دارد.
پایگاه خبری عصر ایران گزارش داده که انتخاب مسجدی به عنوان سفیر، در نتیجه توافق قاسم سلیمانی و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران صورت گرفته است.
سفارت ایران در بغداد از سفارتخانه‌های بسیار مهم و استراتژیک از نظر سپاه پاسداران است و از زمان سقوط صدام حسین، رئیس جمهوری سابق عراق در سال 2003 تا کنون همه سفرای ایران در بغداد از اعضای سپاه پاسداران بوده‌اند.