خانه / اخبار مهم روز / یک وکیل شجاع ایرانی‌ بخاطر نوشتن در مورد قتل‌عام ۶۷ به دوسال زندان محکوم شد .

یک وکیل شجاع ایرانی‌ بخاطر نوشتن در مورد قتل‌عام ۶۷ به دوسال زندان محکوم شد .

دانیال استخر، وکیل شیرازی

دانیال استخر، وکیل شیرازی به اتهام «توهین به رهبری» به تحمل دو سال زندان و محرومیت شغلی محکوم شد. جرم اصلی و بزرگ دانیال استخر نه توهین به خامنه‌ای، بلکه پا گذاشتن بر روی خط سرخ ولایت است. دانیال استخر متهم شده است با نوشتن مطلبی در تلگرام که به وقایع قتل عام زندانیان سیاسی دهه شصت می‌پردازد به خامنه‌ای توهین کرده است.
دانیال استخر، وکیل سرشناس شیرازی، پیشتر در  نهم خرداد ۹۶ بازداشت شد. پس از برگزاری جلسات دادرسی! و طی روند قضایی! نهایتا شعبه اول «دادگاه انقلاب» شیراز به ریاست! «ساداتی» «حکم به محکومیت» این وکیل داد. استخر بر اساس این حکم، به تحمل ۲ سال «حبس تعزیری و منع اشتغال به وکالت» به مدت ۲ سال با لغو پروانه وکالت محکوم شد. این حکم در هفته جاری به دانیال استخر ابلاغ شده است و تا ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی است.
به نظر می‌رسد حال وقتی که رئیس جمهور! ولایت فقیه صحبت از ۳۸ سال زندان و اعدام می‌کند، هر چند به سیلی خوردن متهم می‌شود، وقتی وکیل صحبت از قتل عام ۶۷ می‌کند، هرچند می‌داند به زندان محکوم می‌شود، دیگر رنگی از سرخی مرز خامنه‌ای بر جای نمانده است.  وقتی آشکارا مرز سرخ ولایت فقیه زیر پا گذاشته می‌شود، باید به این معنا فکر کرد که پایان راه ولایت فقیه نزدیک  است.

ما را در تلگرام همراهی کنید