امارات:محکومیت یک شهروند ایرانی به ده سال زندان به جرم جاسوسی به نفع ایران

روزنامه‌های امارات متحده عربی روز پنجشنبه 10 اوت 2017 از محکومیت یک شهروند ایرانی به ده سال زندان به جرم جاسوسی به نفع ایران، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاهی در امارات متحده عربی یک شهروند ایرانی را به جرم جاسوسی و ارائه کمک به برنامه هسته‌ای ایران به ده سال زندان و سپس اخراج از کشور امارات محکوم کرد.

به گزارش روزنامه‌های «گلف دیلی» و روزنامه «الاتحاد» ابوظبی، دادگاه فدرال امارات، رضا محمد حسین مظفر 48 ساله را به اتهاماتی از قبیل جاسوسی، کلاهبرداری و قاچاق تجهیزات و ابزار فنی به ایران جهت بکارگیری در برنامه هسته‌ای این کشور به ده سال زندان و سپس اخراج از کشور امارات متحده عربی، محکوم کرده است.

دادگاه فدرال امارات همچنین با تثبیت اتهام جاسوسی این شهروند ایرانی برای تهران، گفته است، رضا محمد حسین مظفر با نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، تجهیزات فنی از آمریکا به امارات وارد کرده و سپس این تجهیزات را به صورت قاچاق به ایران فرستاد.

به گفته دادگاه او با ارتکاب چنین اعمالی خلاف قوانین کشور امارت و مغایر با اصول بین‌المللی، به روابط میان دو کشور امارات متحده عربی و ایالات متحده آسیب رسانده است.

روزنامه گلف نیوز، با نشر این خبر نوشته است: «این جدیدترین مورد از سلسله مواردی است که در آن مقامات امارات متحده عربی افرادی را به دلیل جاسوسی یا قاچاق تجهیزات ممنوع به ایران به زندان‌های طولانی محکوم می‌کنند.