برای نشان دادن نارضایتی‌ خود، چین هرگونه واردات از کره شمالی را متوقف می کند

چین

دولت پکن برای نشان دادن نارضایتی خود از سیاست تهدید آمیز کره شمالی اعلام داشت که واردات خود را از این کشور به حالت تعلیق درمی آورد.

به گزارش منابع خبری، چین اعلام کرده است که با اجرای مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، واردات هرگونه فرآورده های آهن، سرب، سنگ های معدنی دارای این دو فلز، همچنین محصولات دریایی از کره شمالی را، از فردا سه شنبه ۱۵ماه اوت به حالت تعلیق درمی آورد.

وزارت بازرگانی چین دربیانیه خود آورده است که ازروز سه شنبه ۱۵ اوت/ ۲۴ مرداد هرگونه کالای وارداتی مانند آهن، زغال سنگ، سنگ های معدنی فراورده های دریایی مورد نیاز از کره شمالی را متوقف می کند.

دولت چین می گوید: روابط تجاری چین با آمریکا و بحران کره شمالی ارتباطی با هم ندارند و دولت پکن به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به گزارش های مطبوعات آمریکا در رابطه با دستور دونالد ترامپ مبنی برتحقیق در مورد روابط تجاری چین گفت: موضوع روابط تجاری چین و آمریکا با مسئله کره شمالی بی ارتباط است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه از “سئول” گزارش داد “مون جائه این” رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار حل مسالمت بحران کره شمالی شده و گفته است شبه جزیره کره نباید شاهد جنگ دیگری باشد.

وی از کره شمالی خواسته است تا اقدامات تحریک آمیزخود را متوقف نماید، زیرا به گفته وی این شبه جزیره نباید دچارجنگ تازه ای شود.

“مون جائه این” که دریک نشست با شماری ازمقامات بلند دولت خود سخن می گفت اظهارداشت که : ما هرقدرهم که درمنطقه با فراز ونشیب رو به رو باشیم نباید شاهد جنگ دیگری درشبه جزیره باشیم، ازاین رو باید مسئله هسته ای کره شمالی ازطرق مسالمت آمیز حل وفصل گردد.

وی گفت اطمینان دارد که دولت آمریکا نیزبه اوضاع کنونی مسئولانه و با آرامش برخورد خواهد کرد.