متحد اصلی‌ پ ک ک در منطقه (سپاه پاسدران) هر گونه همکاری علیه این نیرو را با اردغان تکذیب کرد

رجب طیب اردوغان

قرارگاه حمزه سید الشهداء سپاه پاسداران، سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را درباره عملیات مشترک این کشور با ایران علیه حزب کارگردان کردستان (پ.ک.ک) را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، قرار گاه حمزه سید الشهداء سپاه پاسداران که در مناطق کُرد نشین ایران واقع در غرب و شمال غرب این کشور مستقر است، سه‌شنبه 22 اوت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما هیچ برنامه عملیاتی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی نکرده‌ایم، ولی همچون گذشته با هر گروه، تیم یا فردی که قصد نفوذ به خاک ایران را برای اقدامات ضد امنیتی و یا تروریستی داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد».

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، دوشنبه 21 اوت در نشستی خبری در فرودگاه بین‌المللی استانبول ترکیه، از وجود توافق میان کشورش و ایران درباره عملیات مشترک ضد دو حزب کرد «پ ک ک» و «پژاک»، خبر داد.

به گزارش خبرگزارى «اناتولى»، اردوغان در این کنفرانس خبری با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت احتمال اقدام مشترک علیه گروه‌های مسلح کرد، قریب الوقوع است.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفته که با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره اقدام مشترک علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و شاخه ایرانی آن پژاک بیشتر صحبت کرده است.

گفتنى است باقرى روز چهارشنبه گذشته پس از دیدار با مقامات عالی‌رتبه نظامی سیاسی ترکیه اعلام کرد که دو کشور ایران و ترکیه مخالف همه‌پرسی در کردستان عراق هستند.

از سوى دیگر، ترکیه از مدتى پیش ساخت دیوار مرزی با ایران را آغاز کرده و گفته که یکى از اهداف آن منع ورود شبه‌نظامیان کُرد به داخل خاک ترکیه است.