گورستان تاریخی خالد نبی در ایران به آتش کشیده شد

خبرگزاری آناتولی
امان محمد حمیدزاده، رئیس هیات امنای مجموعه زیارتی و گردشگری خالد نبی (از پیامبران تبلیغی بدون کتاب و آخرین مبلغ دین مسیح) در شرق استان گلستان ایران اعلام کرد: فرد یا افرادی ناشناس، محوطه گورستان باستانی این مجموعه زیارتی و گردشگری را به آتش کشیده و تعدادی از سنگ مزارهای استوانه ای چلیپای این گورستان را شکسته اند.
به گزارش خبرگزاری “ایرنا”، وی تصریح کرد: عاملین این اقدام علاوه بر ایجاد حریق درمحوطه گورستان منحصر بفرد و اعجاب انگیز باستانی، اقدام به تخریب و شکستن سه سنگ مزار استوانه ای چلیپا که از اهمیت تاریخی و مطالعاتی ویژه ای برخوردارهستند، کرده اند و یک سنگ مزار دیگر را نیز از دل خاک بیرون کشیده و رها کرده اند.
حمیدزاده افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان برای کشف علل و انگیزه های احتمالی وقوع حریق و شناسایی عامل و یا عوامل این حادثه در مجموعه مذکور مشغول فعالیت هستند.
گفتنی است زیارتگاه خالد نبی، محل دفن خالد نبی (خالد بن سنان) در زمره پیامبران تبلیغی بدون کتاب و آخرین مبلغ دین مسیح است که آن را یکی از اسرار آمیزترین مناطق گردشگری ایران می دانند به این دلیل که هنوز در خصوص زمان و چگونگی پیدایش آن ابهامات فراوانی وجود دارد و در گذشته در محوطه آن بیش از 700 قطعه از سنگ های استوانه ای چلیپا شمارش شده است.