سه ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های ایران تحت پی‌گرد قضایی آمریکا قرار گرفتند

سه تبعه ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران از راه فروش کلا به ارزش میلیون‌ها به این کشور، تحت تعقیب دستگاه قضایی ایالات متحده قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری کلیولند، این سه تبعه ایرانی متهم هستند که با فروش کالا از آمریکا به ایران، تحریم‌های واشینگتن علیه تهران را نقض کردند از این رو تحت تعقیب دادگاه فدرال کلیولند قرار گرفتند.

بر اساس کیفرخواست تنظیم شده، مقامات فدرال محموله‌هایی ارسال شده از آمریکا از جمله منطقه کلیولند به کشورهایی نظیر ترکیه را ردگیری کرده‌اند. این محموله‌ها از آن‌جا به ایران ارسال شده است.

بنا بر این گزارش، کالاهای ارسال شده از جمله در زمینه صنایع نفت، گاز و انرژی استفاده داشته است.

نام خانوادگی این سه ایرانی، خضرایی، هاشم‌نژاد و محمدی ذکر شده است. همچنین شرکت کانادایی آی سی لینک اینداستریز که از راه آن این سه ایرانی اقدام به ارسال کالا کرده‌اند، تحت تعقیب دادگاه آمریکایی قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید که خضرایی و هاشم‌نژاد در کانادا زندگی می‌کنند اما با ایران مرتبط هستند. محمدی یک شهروند دو تابعیتی ایرانی آمریکایی است که آدرس‌هایی در کالیفرنیا و مناطقی دیگر از جهان دارد.

این کیفرخواست که اتهامات تبانی برای فریب دولت آمریکا و تبانی برای نقض قوانین این کشور را متوجه این افراد کرده، ماه ژوئن تنظیم شده اما تا هفته گذشته یعنی زمانی که محمدی 52 ساله در آمریکا بازداشت شد، منتشر نشده بود.

برپایه این کیفرخواست، محمدی در فاصله سال های 2010 و 2012 در بیش از 70 معامله احتمالی یا تکمیل شده به ارزش بیش از 3 میلیون دلار دست داشته است.

وی که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد گفته که هیچ جرمی مرتکب نشده است.

بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 1995 تحریم تجاری ای را علیه ایران به اجرا گذاشت. بر اساس این فرمان اجرایی، هیچ کالای آمریکایی نباید به ایران صادر شود. البته این فرمان اجرایی، اسثتاهای محدودی هم قائل شده است.

شرکت آی سی لینک که توسط خضرایی اداره می شود، دارای شعبه‌ای در تهران است.