هشدار ونس به ایران در پی حملات آمریکا: خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد
ونس: هر حمله جدید با پاسخ نظامی روبهرو خواهد شد
جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا به ایران هشدار داد هرگونه حمله جدید با «خشونت» مواجه خواهد شد. این هشدار پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع ایران در امتداد تنگه هرمز مطرح شد.
ونس جمعه پنجم تیر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» خاطرنشان کرد ایران توافق آتشبس را امضا کرده و ایالات متحده نیز به تعهدات خود در قبال این توافق پایبند بوده است.
او افزود اگر تهران نسبت به نحوه اجرای یادداشت تفاهم اعتراضی دارد، میتواند آن را از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیری کند، اما تأکید کرد: «خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد.»
این اظهارات پس از آن مطرح شد که فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» از اجرای حملاتی علیه انبارهای نگهداری موشک و پهپاد و همچنین تأسیسات راداری ساحلی در ایران خبر داد. بنابه اعلام سنتکام، این حملات در پاسخ به حملهای انجام شد که یک کشتی تجاری را هنگام عبور از تنگه هرمز هدف قرار داده بود.
با وجود دستیابی واشینگتن و تهران به توافق آتشبس، تنش میان دو کشور همچنان رو به افزایش است.
