انورالقرقاش:شبه نظامیان وابسته به ایران اهدافی پست و فرومایه در سر دارند و خطر آنها حقیقی است».

انور القرقاش وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجی، روز جمعه 15 سپتامبر 2017 به صورت رسمی به تهدیدهای رهبر کودتگران حوثی‌ پاسخ داد.

وزیر مشاور امارات در توییتر شخصی خود در پاسخ به رهبر کودتاگران حوثی نوشت: «شبه نظامیان وابسته به ایران اهدافی پست و فرومایه در سر دارند و خطر آنها حقیقی است».

انور القرقاش، در پاسخ به تهدید عبدالملک حوثی رهبر کودتاگران حوثی نوشت که تهدیدهای رهبر حوثی‌ها نشان می‌دهد که تصمیم ملک سلمان برای آغاز عملیات «توفان قاطعیت» (عاصفه الحزم) بر اساس درک واقعی وی از خطر تغییر موازنه‌های استراتژیک منطقه گرفته شد.

القرقاش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر در مورد این تهدیدات نوشت: «ملک سلمان با درک خطر تغییر موازنه‌های استراتژیک در منطقه عملیات «توفان قاطعیت» (عاصفه الحزم ) را کلید زد و امروز تهدیدات حوثی نشان دهنده تشخیص درست پادشاه سعودی بود»

وزیر مشاور امارت گفت:« جنگ ائتلاف عربی به رهبری سعودی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای آینده منطقه است».

وی افزود:«تهدیدات و حماقت‌های رهبر حوثی‌ها هرگز ما را نمی ترساند، بلکه این تهدیدها ناامیدی و پریشانی کسی را نشان می دهد که می‌خواهد از کانون توهمات بر باد رفته‌اش دفاع کند. این تهدید‌ها به اطمینان می دهد که این جماعت برای برهم زدن ثبات و امنیت کشورهای خلیج عربی چه نیات شومی در نظر داشته‌اند».

القرقاش در پایان توئیت‌های خود ضمن تاکید بر ضرورت افزایش همکاری و اتحاد کشورهای عربی نوشت :«این چالش‌ها و تهدیدها نشان دهنده لزوم افزایش همبستگی و اتحاد میان کشورهای عربی است. اتحاد کشورهای عربی بر روی سه ستون امارات، سعودی و مصر می‌تواند موازنه قوا را به سود کشورهای عربی برگرداند».

رهبر کودتاگران شامگاه پنجشنبه طی سخنانی از تلویزیون المسیره تهدید کرد که تمام نقاط خاک امارات و سعودی در معرض حملات موشکی شبه نظامیان وی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:
رهبر شبه‌نظامیان حوثی تهدید کرد کشورهای همسایه را هدف موشک قرار می‌دهد

به گزارش تلویزیون «المسیره» وابسته به حوثی‌ها، عبدالملک الحوثی، رهبر شبه نظامیان حوثی تهدید کرد چنانچه نیروهای ارتش یمن و ائتلاف به پیشروی خود به سمت بندر الحدیده ادامه دهند، کشورهای همسایه یمن و کشتی‌های نفتکش در آب‌های بین المللی اطراف یمن را هدف موشک قرار خواهد داد.

الحوثی افزود: « امروزه خطوط تولید می‌توانند تعداد زیادی موشک با برد متوسط تولید کنند و هر نقطه‌ای از خاک پادشاهی سعودی را هدف قرار دهند».

رهبر حوثی‌ها تاکید کرد:«در زمینه موشک‌های دوربرد بطور مستمر فعالیت‌هایی در جریان است و پیشرفت‌های مهمی بدست آمده است».

الحوثی همچنین متحدان کودتاچی و طرفداران صالح مخلوع را تهدید کرد و آنها را به خیانت و ارتباط با بیگانگان متهم کرد.