محمود عباس: ناکامی راه‌حل دو دولت، راهی جز ادامه مبارزه فرا روی فلسطینی‌ها نمی‌گذارد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز چهارشنبه 20 سپتامبر 2017 در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحده گفت در سایه تهدیدهایی که راه‌حل دو دولت با آن مواجه است، این حق فلسطینی‌هاست که برای تضمین وجودشان برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین اقدام کنند.

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد کرده که التزام خود به راه‌حل دو دولت را اعلام کند ولی او این پیشنهاد را رد کرد.

محمود عباس تاکید کرد: «اسرائیل به شدت مخالف راه‌حل دو دولت است.»

او گفت: «اگر راه‌حل دو دولت ناکام بماند، پیش روی ما راهی جز ادامه مبارزه و مطالبه برای استیفای حقوق کامل مهمه سکان تاریخی فلسطین باقی نمی‌ماند. دولت فلسطین نمی‌تواند بدون نوار غزه تشکیل شود.»

او از سازمان ملل خواست به تلاش‌هایش برای پایان دادن به اشغال دولت فلسطین از سوی اسرائیل، براساس جدول زمانی مشخصی ادامه دهد. عباس گفت: « سازمان ملل مسئولیت قانونی، اخلاقی و سیاسی پایان دادن به اشغالگری اسرائیل را بر عهده دارد.»

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین درباره این موضوع که اسرائیل با نادیده‌ گرفتن جامعه جهانی، سرزمین‌های اشغالی را به کشورش ملحق کند، هشدار داد.

او در همین چارچوب به اقدامات اسرائیل در ناکام کردن همه تلاش‌هایی که با هدف از سرگیری مجدد گفتگوهای صلح در جریان بود، خبر داد و گفت: «اسرائیل کمیته مشترکی که مسئولیت توقف تحریک را بر عهده داشت، منحل کرد.»

محمود عباس گفت که اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل دلیل اصلی خشونت‌هاست و پایان دادن به اشغال فلسطین می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مبارزه با تروریسم داشته باشد.

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید که فلسطینی‌ها با تروریسم محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، از هر منبعی که باشد، مخالفند.