وزیرامورخارجه بحرین:عادی‌سازی روابط با ایران منوط به توقف روند حمایت از تروریسم از سوی تهران است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه پادشاهی بحرین روز شنبه 23 سپتامبر 2017 خواستار مقابله با همه حامیان تروریست‌ها و نهادهای تروریستی شد.

وزیر امور خارجه پادشاهی بحرین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ‌گفت که وجود دولت‌های سرکشی که اقدام به نفرت‌پراکنی و ایجاد هرج و مرج می‌کنند، غیر قابل تحمل شده و بر این اساس که مقابله با این دولت‌ها مسئولیت جامعه جهانی است، تاکید کرد و خواستار انزوای این کشورها شد.

او با اشاره به حمایت قطر از اقدامات تروریستی که با هدف براندازی نظام حاکم در بحرین انجام شد، تاکید کرد که کشورهای پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، جمهوری عربی مصر و پادشاهی بحرین، پس از در پیش گرفتن صبر و خویشتن‌داری بسیار، اقدام به قطع روابط با دوحه کردند.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه از قطر خواست با درخواست‌های چهار کشور سعودی، امارات، مصر و بحرین که با پیمان‌های بین‌المللی مطابقت دارند، ملزم باشد. او همچنین با اشاره به ادای مناسک حج از سوی قطری‌ها، گفت که اقداماتی که علیه قطر صورت گرفته، آسیبی به ملت‌های منطقه نمی‌زند.

به گفته وزیر امور خارجه بحرین، موفقیت مراسم حج، توطئه‌ها برای سیاسی کردن حج را ناکام کرد.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه ضمن پرداختن به مواضع نظام در ایران گفت که ملت ایران در شرایط ناگواری به سر می‎‌برد، زیرا که دارایی‌های این ملت برای حمایت از تروریسم صرف می‌شود. او تهران را به حمایت از سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان متهم کرد و گفت که عادی‌سازی روابط با ایران منوط به توقف روند حمایت از تروریسم از سوی تهران است.

وزیر امور خارجه پادشاهی بحرین درباره اوضاع عراق گفت که بغداد دستاوردهای مهمی در زمینه مبارزه با داعش کسب کرده است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه همچنین خواستار پایان دادن به اقدامات کودتاگرانه شبه‌نظامیان حوثی و دخالت‌های خارجی در یمن شد.

وزیر امور خارجه پادشاهی بحرین درباره بحران سوریه تاکید کرد که کشورش خواستار اجرایی شدن توافق ژنو 1 است.