ترامپ: گزینه نظامی برای کره شمالی ارجحیت ندارد، اما «نابود کننده» خواهد بود

ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه 26 سپتامبر 2017، به کره شمالی هشدار داد که گزینه نظامی آمریکا برای پیونگ‌یانگ «نابود‌کننده» خواهد بود، اما گفت که استفاده از زور گزینه اول آمریکا برای مقابله با برنامه اتمی و موشکی این کشور نیست.

ترامپ در نشست خبری کاخ سفید گفت: «ما برای گزینه دوم کاملا آماده هستیم، اما گزینه دلخواه ما نیست. اما این را می‌توانم بگویم که در صورتی که این گزینه را انتخاب کنیم، برای کره شمالی نابودکننده خواهد بود. ما به آن گزینه نظامی می‌گوییم».

سخنان ستیزه‌جویانه ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هفته های اخیر نگرانی‌هایی را در باره یک اشتباه حساب و پیامدهای ناروشن آن بوجود آورده است، به ویژه آنکه پیونگ یانگ در ۳ سپتامبر بزرگترین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز سه‌شنبه به رویترز گفت که با وجود افزایش تنش، آمریکا هیچ تغییری در آرایش نظامی کره شمالی رصد نکرده است.

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه ترامپ را متهم کرد که به این کشور اعلان جنگ داده است و پیونگ یانگ بمب‌افکن‌های آمریکایی را سرنگون خواهد کرد.

کره شمالی در کار ساخت موشک‌هایی با کلاهک اتمی برای هدف قرار دادن آمریکاست، اما ترامپ گفته که هرگز چنین اجازه ای را به کره شمالی نخواهد د