ژنرال ژوزف دانفورد:برجام تاثیری بر رفتار مخرب ایران در منطقه نداشته است

ژنرال ژوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا،روز سه شنبه چهارم مهرماه با اشاره به این که ایران به توافق هسته ای با شش قدرت جهانی پایبند است، هشدار داد، خروج آمریکا از این توافق، بر تمایل سایر کشورها برای امضای توافق با واشینگتن اثر خواهد گذاشت.

به گزارش رویترز، ژنرال دانفورد که به پرسش های اعضای کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکاپاسخ می داد، اظهار داشت: ایران تعهدات خود را در چارچوب توافق هسته ای انجام می دهد، اما فعالیت های خود را در زمینه های دیگر افزایش داده است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرده است: نفوذ مخرب ایران در سراسر منطقه خاورمیانه ادامه دارد؛ تهدیدی برای کشتیرانی آزاد است و از سازمان های تروریستی در سوریه، عراق و یمن حمایت می کند.

جک رید، یکی از سناتور های ارشد دمکرات در کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا، از ژنرال دانفورد پرسید، آیا خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران تاثیری بر مذاکرات با کره شمالی جهت دستیابی به راه حلی غیر نظامی برای بحران موشکی هسته ای پیونگ یانگ خواهد داشت.

رییس ستاد ارتش آمریکا در پاسخ اظهار داشت: منطقی است تا زمانی که ایران این توافق را نقض نکرده ما می بایست به آن پایبند باشیم، چنین رویکردی بر تمایل سایر کشور برای امضاء توافق با ما اثر خواهد گذاشت.

به گزارش وب سایت «د هیل» ژنرال دانفورد در پاسخ مکتوب خود به کمیته خدمات نیروهای مسلح نیز نوشته است، براساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی جامعه اطلاعاتی، ایران به تعهدات خود براساس توافق (برجام) پایبند بوده است.

وی اضافه کرده است: این توافق برنامه تسلیحات هسته ای ایران را به تاخیر انداخته است. اما از زمانی که ایران این توافق را امضا کرده است، شاهد تغییری در اقدامات مخرب این کشور در منطقه نبوده ایم.