آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله لبنان و حامیانش وضع کرد

کنگره آمریکا

کمیسیون روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا، پنجشنبه 28 سپتامبر، دو لایحه برای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان تصویب کرد. این دو لایحه، تحریم‌های گسترده‌تری علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با حزب‌الله و کشورهای پشتیبان این گروه را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که حزب‌الله فعالیت‌های میدانی خود را توسعه می‌دهند، آمریکایی‌ها، سیاست محاصره مالی این گروه را ادامه می‌دهند زیرا فعالیت‌های مالی حزب‌الله، ارتباط مستقیمی با فعالیت‌های نظامی‌اش دارد.

این بسته تحریم‌ها علاوه بر موسسه‌ها، شهرداری‌های لبنانی مرتبط با حزب‌الله را نیز در بر می‌گیرد. ایران و نظام سوریه هم در راس کشورهایی هستند که تحریم‌های حزب‌الله، شامل‌شان می‌شود.

بنا بر این بسته، تحریم شدگان در معرض بلوکه کردن حساب‌ها، توقف معامله با آن‌ها و منع صدور روادید سفر، قرار می‌گیرند.

برخی موسسه‌های مرتبط با حزب‌الله که تحت تحریم قرار گرفته‌اند، عبارتند از: «بیت‌ المال»، «جهاد سازندگی»، «هیئت پشتیبانی»، «بخش روابط خارجی حزب‌الله»، «سازمان امنیت ارجی حزب‌الله»، «شبکه تلویزیونی المنار»، «رادیو نور» و «مجموعه رسانه‌ای لبنان».

از سویی در آمریکا تلاشی برای تحریم حزب‌الله به خاطر استفاده‌اش از غیر نظامیان به عنوان سپر نسانی در جنگ ژوئن 2006 در جریات است.

شایان ذکر است که در تحریم‌های کنگره آمریکا، به نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط حزب‌الله اشاره شده که از راه از سر گیری ساخت سامانه تسلیحاتی که بیش از 150 هزار موشک ایرانی انبار شده زیر ساختمان‌های مسکونی در روستاهای جنوب لبنان را شامل می‌شود، اشاره شده است.