نامه اتحاد زندانیان سیاسی ایران به نخست وزیر و رهبران احزاب سیاسی نروژ ,در رابطه با دکتر محمد ملکی‌

خانم آرنا سولبرگ

خانم آرنا سولبرگ نخست وزیر محترم نروژ
کشور شما بعنوان کشوری حقوق بشری و اهالی این سرزمین بعنوان مردمانی صلح جو در جهان از آوازه خاصی برخوردار هستند . هم از این جهت است که مسئولیت اهداء جایزه صلح جهانی نوبل  به این کشور کوچک اما مدافع سرسخت صلح و حقوق بشر واگذار شده است .

اتحاد زندانیان سیاسی ایران که بزرگترین تشکل زندانیان سیاسی در خارج از ایران و نهادی مستقل است مایل است به اطلاع شما برساند ، کشور ما ایران که تا بحال بخاطر نقض فاحش حقوق بشر 63 بار از طرف مجمع عمومی حقوق بشر سازمان ملل متحد محکوم شده است همچنان از معضل پایمال شدن حقوق بشر رنج میبرد . در این میان در صدر همه کسانی که برای ازادی ، حقوق بشر و لغو اعدام در ایران فعالیت میکنند نام آقای دکترمحمد ملکی رئیس سابق دانشگاه تهران و مبارز خستگی ناپذیر آزادی میدرخشد .

محمد ملکی

این استاد بزرگ انسانیت و آزادی تابحال بخاطر فعالیتهای صلح جویانه اش چندین بار توسط این رژیم دستگیر و مورد شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته است . او در سن 84 سالگی بخاطر ممنوع سفر بودن از طرف رژیم ایران از دیدار فرزندانش که در هلند و کانادا زندگی میکنند محروم مانده است .
به اعتقاد ما این مدافع بزرگ آزادی شایسته ترین فرد برای احراز جایزه صلح نوبل میباشد . شما میتوانید با یک تحقیق ابتدائی از طریق اینترنت یا هر وسیله دیگر به این حقیقت غیر قابل انکار اطمینان حاصل کنید .
اتحاد زندانیان سیاسی ایران از شما درخواست میکند بنام آزادی و بخاطر حقوق بشر از این پیشنهاد ما حمایت کرده و از کمیته اهداء جایزه صلح نوبل بخواهید که نام اقای دکترمحمد ملکی را در لیست کاندیداهای این جایزه قرار دهند .

ما معتقد هستیم که آقای دکترمحمد ملکی با کارنامه درخشانی از مبارزه در راه آزادی و حقوق بشر شایسته ترین و سزاوارترین فرد برای دریافت این جایزه است . بدون شک اهداء جایزه صلح نوبل به آقای دکترمحمد ملکی نام کشور نروژ را بعنوان خوش نام ترین کشور حقوق بشری در قلبهای مردم ایران همیشگی خواهد کرد .
اتحاد زندانیان سیاسی ایران
گیرندگان رونوشت :
رهبران احزاب سیاسی نروژ –
مجلس نروژ –
دفتر امنستی در نروژ

توضیح ضروری : این نامه با ترجمه نروژی برای خانم نخست وزیر و رهبران احزاب سیاسی نروژ قبلاً فرستاده شده است .با این حال پیشنهاد می‌کنیم خیلی‌ خوب است اگر کسانی‌ بتوانند همین نامه را به زبان ا‌نگلیسی برای خانم نخست وزیر نروژ بفرستند .