سخنان شدید ترامپ در باره ایران و کره شمالی در نشست با سران نظامی

پرزیدنت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نشست روز پنجشنبه خود با سران نظامی این کشور ضمن بحث در باره ایران و کره شمالی و در هنگام گرفتن عکس با آنها در باره این لحظه با عبارت «آرامش قبل از توفان» یاد کرد.

ترامپ هنگامی که با ملانیا ترامپ و سران نظامی و همسرانشان برای گرفتن عکس در مقابل خبرنگاران قرار گرفت گفت: «آیا می‌دانید که این نشانه چیست؟ شاید آرامش قبل از توفان باشد.»

خبرنگاران پرسیدند کدام توفان؟  ترامپ در پاسخ به خبرنگاران گفت: «شما متوجه خواهید شد».

به گزارش رویترز این در حالی بود که موسیقی کلاسیک نواخته می‌شد و در اتاق آبی کاخ سفید میز مجللی برای پذیرایی چیده شده بود.
کاخ سفید حاضر به ادای توضیح بیشتر در باره اشاره ترامپ نشد.

سخنانی شدید در باره ایران و کره شمالی

پرزیدنت ترامپ عصر پنجشنبه در نشست خود با سران نظامی آمریکا در باره تهدیدها از سوی کره شمالی و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی سخن گفته بود.

ترامپ گفت: «در باره کره شمالی، هدف ما خلع سلاح اتمی این کشور است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این دیکتاتوری ملت ما و متحدان ما را با حمله‌های مرگبار تهدید کند. ما هرکاری خواهیم کرد که جلوی این کار را بگیریم، و باور کنید اگر لازم باشد این کار انجام خواهد شد».

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه گذشته گفت که در صورتی که برای دفاع از خود یا متحدان آمریکا لازم باشد کره شمالی را «بکلی نابود» خواهد کرد.

پرزیدنت ترامپ در مورد ایران هم سخنان تندی را بیان داشت و گفت که این کشور به روح توافق اتمی پایبند نبوده است.

یک مقام ارشد دولت روز پنجشنبه گفت که ترامپ قرار است به زودی عدم تایید خود از این قرارداد را اعلام کند.

ترامپ از سران نظامی آمریکا خواست هرچه زودتر «گزینه‌های نظامی» لازم را در اختیار او قرار دهند.