دستور کنگره به ترامپ:نام‌گذاری سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی

به نوشته روزنامه اماراتی نشنال، یک منبع که در ارتباط نزدیک با دولت آمریکاست، گفته که کنگره به دولت دستور داده که از فرمان وزارت خزانه‌ داری برای گنجاندن سپاه پاسداران در لیست‌ تروریستی استفاده کند، اما ممکن است کاخ سفید تصمیم بگیرد که مسیر لیست گذاری سپاه در سازمانهای تروریستی خارجی را نیز در پیش بگیرد.

این روزنامه می‌افزاید: نام‌گذاری در لیست سازمانهای تروریستی خارجی، یک نام‌گذاری شدیدتر است و پیامدهای اقتصادی بیشتری دارد. این نام‌گذاری سپاه پاسداران را در همان دسته‌بندی حزب‌الله و القاعده قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه 11 مردادماه  1396  طرح تحریم ها علیه روسیه و ایران و کره شمالی را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

ط

رح مزبور رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کند برای مقابله با برنامه موشکی و حمایت از تروریسم و همچنین سرکوب شهروندان ایرانی، افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهد.

یک عضو ارشد حزب دموکرات آمریکا گفت: بارها گفتم که باید رژیم ایران را بخاطر حمایت از تروریسم، برنامه موشکی و نقض حقوق‌ بشر تحت فشار قرار دهیم و این لایحه دقیقا این کار را انجام می‌دهد.

فواد ایزدی کارشناس بین‌المللی جمهوری اسلامی در مصاحبه ای در صداوسیما گفت: این تحریمهای جدید ضربات جدی ایجاد خواهد کرد. برخی در دولت آمریکا به دنبال گرفتن برجام دو و سه و ….سرنگونی جمهوری اسلامی هستند.