پل رایان، رییس کنگره آمریکا: ترامپ استراتژی در مورد ایران را اعلام خواهد کرد

پل رایان، رییس کنگره آمریکا گفت: «پرزیدنت ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به زودی استراتژی جامع خود در مورد توافق بد اتمی با ایران را اعلام خواهد کرد».

رایان در پاسخ به پرسشی در مورد رد یا قبول توافق اتمی از سوی ترامپ گفت: «هنوز زود است که اظهارنظری کرد و رییس جمهوری آمریکا استراتژی در مورد ایران را اعلام خواهد کرد. ما به یک استراتژی جامع در مورد ایران نیاز داریم و تاکنون جای آن خالی بوده است».

با نزدیک شدن ۱۲ اکتبر، روزی که رییس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم جدیدی در باره ایران به گیرد، درخواست‌ها برای لغو این توافق و درپیش‌گیری یک استراتژی شدید علیه پیمان‌شکنی‌ها، مداخله‌ها و حمایت از تروریسم و برنامه بحث‌انگیز موشک بالستیک ایران افزایش می‌یابد.

جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در تویتر نوشت: «من از رییس جمهوری می‌خواهم تا این قرارداد را بطور کامل لغو کند، زیرا این قرارداد مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی نمی‌شود».

سناتور مارک روبیو، کاندید ریاست جمهوری آمریکا گفت که در دیدار با نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل موضوع توافق اتمی، برنامه موشکی، مداخله و تروریسم در منطقه را مورد گفتگو قرار داده است.

او همچنین گفت که در این گفتگو راه‌های مناسب برای مقابله تا تهدیدهای رژیم ایران را مورد بحث قرار داده است.

از سوی دیگر ایران آمریکا را تهدید به تلافی‌جویی در صورت لغو توافق و یا وضع تحریم‌های جدید کرد.

فرمانده سپاه پاسداران ایران تهدید کرد در صورت تحریم سپاه نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار خواهد داد.