نماینده یمن در سازمان ملل:«تجربه‌ آخوندی ایران نباید بر ملت یمن تحمیل شود.»

اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحده در یمن، روز سه‌شنبه 10 اکتبر 2017 در جلسه شورای امنیت، درباره اوضاع این کشور گفت که هجوم موشکی حوثی‌ها به کشورهای خلیجی، اقدامی خطرناک است و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

فرستاده سازمان ملل تاکید کرد که یک راه‌حل جامع برای بحران یمن پیشنهاد خواهد داد و گفت که همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا همه طرف‌های درگیر در یمن را به پای میز مذاکره بکشاند.

او به روند افزایش خشونت‌ها در تعز، جوف و دیگر مناطق یمن اشاره کرد و گفت طرف‌های درگیر به نبردهای خود ادامه می‌دهند.

17 میلیون یمنی بدون غذا

اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحده در یمن گفت: «ویرانی زیرساخت‌های یمن باعث افزایش بیماری وبا شده و 17 میلیون نفر در یمن امکان دسترسی به غذا ندارند.»

به گفته او در این جنگ هیچ‌کس پیروز نخواهد شد و نبود راه‌حل سیاسی بحران یمن را روز به روز بدتر می‌کند، همه طرف‌های درگیر باید برای گفتگو درباره یافتن راه‌حلی برای بحران یمن بکوشند.

ولد الشیخ تاکید کرد که یک راه‌حل جامع برای بحران یمن پیشنهاد خواهد داد.

او همچنین بر ضرورت برداشتن گام‌های اساسی برای بهبود اوضاع انسانی در یمن تاکید کرد.

خالد الیمانی، نماینده یمن در سازمان ملل تاکید کرد تا زمانی که کودتاگران سلاح خود را بر زمین نگذارند، راه‌حلی برای بحران یمن وجود نخواهد داشت.

خالد الیمانی با تاکید بر این نکته که “کودتاگران بر اساس سیاست‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه عمل می‌کنند” افزود: «تجربه‌ آخوندی ایران نباید بر ملت یمن تحمیل شود.»

او گفت که کودتاگران باید به مذاکرات بازگردند و تا زمانی که کودتاگران سلاح خود را بر زمین نگذارند، راه‌حلی برای بحران یمن وجود نخواهد داشت.

الیمانی همچنین افزود: «کودتاگران باید فرودگاه صنعاء را تحویل بدهند تا این فرودگاه بازگشایی شود.»

او خواستار این موضوع شد که تسلیحات موجود در یمن در اختیار دولت قانونی این کشور قرار گیرد. نماینده یمن در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که موشک‌های مورد استفاده شبه‌نظامیان، کاملا ایرانی هستند.

خالد الیمانی همچنین گفت که کودتاگران حوثی کودکان را برای جنگ بسیج کرده و آموزه‌های فرقه‌ای را وارد سیستم آموزشی کرده‌اند.

به گفته او شبه‌نظامیان حوثی پیشنهاد مطرح شده درباره بندر حدیده را رد کرده‌اند