لیست گذاری سپاه پاسداران یعنی‌ اعلان جنگ به رژیم آخوندی

 سپاه پاسداران

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی که در لندن بسر می برد، در باره احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی وزارت خارجه آمریکا و نوع واکنش جمهوری اسلامی به این اقدام دولت ترامپ، گفت: این اقدام را به مثابه اعلام جنگ تلقی می کنیم.

گفتنی است سپاه پاسداران فقط بازوی تروریستی جمهوری اسلامی نیست، بلکه یک بازیگر اقتصادی عمده در داخل ایران است که نفوذ زیادی در بخش بانکی، انرژی و مخابرات دارد.

صالحی درباره واکنشهای جمهوری اسلامی به باطل شدن برجام نیز گفت: اکنون بسیار دشوار است که بتوان گفت واکنش ما چه خواهد بود زیرا نمی دانیم طرف مقابل چه اقدامی خواهد کرد اما می توان گفت برای اقدامات مختلف طرف مقابل، سناریوهای گوناگونی طراحی شده است و اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سطح تعامل اروپا و آمریکا به ویژه در هم تنیدگی اقتصادی این دو آیا مقاومت کنونی اروپا در برابر آمریکا برای حفظ برجام پایدار خواهد بود یا اینکه سطحی از مقاومت بروز خواهد کرد و لاجرم اروپا تسلیم آمریکا خواهد شد و اینکه این مقاومت در ملاقات با مقامات اروپا تا چه میزان پایدار ارزیابی شده است گفت: احساس من این است که عزم مقامات اروپا برای پای بندی به برجام جدی است اما اینکه اروپا تا چه میزان می تواند در برابر فشارهای آمریکا دراین زمینه مقاومت کند باید منتظر ماند و دید زیرا اگر بخواهد مقاومتی جدی و کامل کند نوعی جنگ اقتصادی میان دو طرف آتلانتیک باید شکل بگیرد که بعید به نظر می رسد.

نشریه کنگره: تغییر حکومت از درون

وبگاه «هیل»، نشریه کنگره آمریکا در مطلبی پیشنهاد داده کاخ سفید، در بازبینی سیاست‌های خود در قبال ایران، تغییر حکومت از درون را در دستور کار قرار دهد.

«هیل» با اشاره به اظهارات مقام‌های بلندپایه دولت آمریکا از جمله رکس تیلرسون و جیمز متیس، وزرای خارجه و دفاع آمریکا که حکومت ایران را «بزرگترین تهدید علیه منافع آمریکا در خاورمیانه» توصیف کرده‌اند نوشته است: بازبینی سیاست که شورای امنیت ملی ترامپ در حال انجام آن است بایستی تغییر حکومت از درون را شامل شود.

«جورف رابرت»، یک دیپلمات ارشد سابق آمریکا در این باره گفت: سیاست ما بایستی به کسانی که در ایران از دموکراسی، حقوق بشر و دولت سکولار حمایت می‌کنند، امیدواری و حیات بدهد .