خانه / اخبار مهم روز / دونالد ترامپ:ما با حکومت های خطرناک از کره شمالی گرفته تا ایران مقابله می کنیم.

دونالد ترامپ:ما با حکومت های خطرناک از کره شمالی گرفته تا ایران مقابله می کنیم.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در بنیاد هریتج گفت: من همیشه نیازهای آمریکا را در اولویت نخست قرار می دهم، به همین علت است که ما از توافقنامه های بین المللی یک طرفه خارج می شویم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت من به دنبال تقویت ائتلاف های قدیمی و شکل دادن دوستی های جدید بر مبنای منافع و ارزش های مشترک است.

وی افزود: ما با حکومت های خطرناک از کره شمالی گرفته تا ایران مقابله می کنیم. من هفته گذشته راهبردمان را اعلام کردم. ما تحریم های شدید را روی سپاه پاسداران اعمال می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا پیش تر در اظهاراتی گفته بود: پایان کامل نوافق هسته ای با رژیم ایران یک احتمال واقعی و قوی است.

این در حالیست که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته همچنان انتظار می‌رود که توافق هسته‌ای با رژیم ایران تداوم داشته باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است اوایل نوامبر برای دفاع از برجام به آمریکا برود.

پنتاگون در جستجوی راههای جدید اعمال فشار بر رژیم ایران است

رادیو فرانسه: اندکی پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد پایبندی رژیم ایران به توافق هسته ای را تائید نمی کند، وزارت دفاع آمریکا مجموع برنامه های عملیاتی و استراتژیک این کشور در قبال تهران را مورد بازبینی کامل قرار داده است. بنابر اظهارات یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا جستجوی راههای جدید اعمال فشار بر ایران بخشی از این برنامه های بشمارمی رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آدریان رانکین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت : « ما در حال شناسایی عرصه هایی هستیم که بتوانیم با همکاری متحدان خود بر رژیم ایران فشار وارد کنیم، نفوذ بی ثبات کننده آنها را خنثی کنیم و و دایره عمل نیروهای تهاجمی از جمله حمایت حکومت ایران از سازمانهای تروریستی را محدود کنیم.»

بر اساس جزئیات منتشر شده، مبارزه با توسعه و گسترش موشک های بالیستیک، ممانعت از نقض آزادی کشتی رانی از جمله در خلیج فارس، مقابله با حملات سایبری علیه آمریکا ومتحدانش بخشهایی از برنامه های پنتاگون هستند.

به نظر میرسد که بخش اعظم برنامه های پنتاگون متوجه برنامه موشکهای با لیستیکی رژیم ایران و حمایت این کشور از گروههای فعال شیعه در خاورمیانه است.

در همین حال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که از راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در قبال حکومت ایران حمایت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، متیس گفت: من به رئیس‌جمهور مشورت می‌دهم. او منتخب مردم آمریکا است و من از راهبرد او درباره حکومت ایران که امروز مشخص شد، حمایت می‌کنم.

متیس، در کنار «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا و «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیش از این به عنوان یکی از اعضای کابینه ترامپ شناخته می‌شد که با موضع او درباره توافق هسته‌ای مخالف بود.

در همین حال، ارتش آمریکا اعلام کرد که به منظور حمایت از راهبرد جدید ترامپ در قبال حکومت ایران در راهبردهای همکاری امنیتی و برنامه های خود بازنگری می کند.