خنثی سازی یک عملیات تروریستی در بیروت و بازداشت عامل انتحاری

عامل انتحاری بیروتالعربیه.نت فارسی
نیروهای امنیتی لبنان، شامگاه شنبه 21 ژانویه 2017 از خنثی سازی طرح یک حمله تروریستی بوسیله عامل انتحاری در بیروت پایتخت این کشور خبر دادند.
به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از رسانه های لبنانی، بخش اطلاعاتی نیروهای امنیت داخلی و اداره اطلاعات ارتش، طی عملیات مشترکی موفق شدند یک حمله انتحاری در خیابان «الحمرا» واقع در مرکز شهر بیروت، پایتخت این کشور را در آخرین لحظات خنثی سازند.
طبق این گزارش نیروهای امنیتی پلیس و ارتش لبنان با کشف این طرح به مخفیگاه این انتحاری هجوم کرده و او را با ضرب گلوله زخمی و سپس بازداشت کردند.
به گزارش تلویزیون «الجدید لبنان» نیروهای امنیتی لبنان، عامل انتحاری را پیش از ورود به قهوخانه معروف «کاستا» در خیابان پر تردد الحمراء با ضرب گلوله زخمی و سپس کمربند انفجاری را از وی گرفته و او را به بیمارستان منتقل کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی تصویر کارت شناسایی این عامل انتحاری را منتشر کردند که نشان می دهد وی یک شهروند ۲۴ ساله لبنانی به نام «عمر حسن العاصی» و از اهالی شهر ساحلی «صیدا» در جنوب غرب این کشور می باشد.
خواننده پرآوازه لبنان موفقیت نیروهای امنیتی لبنان را تبریک گفت
راغب علامه خواننده مشهور و پرآوازه لبنان در صفحه توییتر خود نوشت:« عامل انتحاری می‌خواست خود را در کافه «کاستا» در مرکز خیابان الحمراء منفجر کند و شمار زیادی را به قتل برساند اما قهرمانان ارتش و واحد اطلاعات به او این فرصت را ندادند».
وی در توییتر کوتاهی دیگری نوشت :«این پیروزی بزرگ و دستگیری عامل انتحاری را به ارتش قهرمان ما و واحد اطلاعات داخلی نیروهای امنیتی و همچنین نخست وزیر، سعد حریری، و وزیر کشور نهاد مشنوق تبریک می گویم».