تظاهرات مردم خشمگین تبریز در نهمین روز قیام

شورای ملی مقاومت

قیام ایران-شماره ۳۷
تظاهرات مردم خشمگین تبریز در نهمین روز قیام
امروز جمعه ۱۵دی ماه (۵ژانویه) در نهمین روز قیام سراسری، مردم به پاخاسته تبریز مسابقه فوتبال بین تیم تراکتور سازی تبریز و استقلال تهران را که در استادیوم سهند این شهر برگزار شد، به صحنه ابراز انزجار از رژیم آخوندی تبدیل کردند. در این مسابقه جمعیت حاضر در استادیوم شعار می‌دادند خامنه ای حیا کن ممکت را رها کن؛ بی‌شرف بی‌شرف، بسیجی بی‌غیرت؛ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران… مردم همچنین به ترکی شعار می‌دادند مردم آذربایجان ذلت نمی پذیرد.
رژیم آخوندی اینترنت داخل ورزشگاه را قطع کرد. رادیو-تلویزیون رژیم که این مسابقه را به‌طور مستقیم پخش می‌کرد، هنگام طنین‌انداز شدن شعارها، پخش مستقیم را قطع کرد. جوانان با پرتاب نارنجکهای دودزا به قطع صدایشان از تلویزیون اعتراض کردند.
مردم در مسیر بازگشت از ورزشگاه نیز شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند. گارد ضد شورش در مسیر آبپاش مستقر کرده بود و یک هلی‌کوپتر هم مستمر بالای سر مردمی که از ورزشگاه بیرون آمدند، می‌چرخید.
این تظاهرات عظیم در حالی برگزار شد که نیروهای سرکوبگر از صبح در مسیرهای ارتباطی شهرهای خوی، ارومیه و اردبیل به تبریز را پست بازرسی گذاشته بودند. مسافران اتوبوسهای اردبیل و ارومیه را که برای دیدن مسابقه به تبریز می‌رفتند، تهدید کرده و تلفنهای همراه برخی از آنها را ضبط کردند. در ورودی ورزشگاه سهند نیز نیروهای سرکوبگر به طور فشرده حضور داشتند و با محدود کردن درهای ورودی جمعیت را با تهدید، از شعار دادن منع می‌کردند.
ارگانهای سرکوبگر در هراس از گسترش اعتراضات مردم تبریز در جریان این مسابقه، بر غلظت سرکوب در تبریز افزوده‌اند. هشت اتوبوس از مزدوران گارد ضدشورش غیرمحلی را به پادگان موسوم به ولی عصر منتقل کرده و با سربازان بومی در این پادگان تعویض کرده اند.
به هنگام عصر نیز جوانان غیور در خیابانهای آبرسان و راه آهن دست به تظاهرات زدند و شعار مرگ بردیکتاتور سر دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵ دی ۱۳۹۶(۵ ژانویه ۲۰۱۸)

قیام ایران-شماره ۳۶
یورش وحشیانه گارد زندان به بند ۱۲زندان مرکزی ارومیه
روز پنجشنبه ۱۴دیماه آدمکشان گارد زندان مرکزی ارومیه بغض و کین خود از خیزش قهرمانانه مردم شهرهای مختلف؛ را با حمله به بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه که زندانیان سیاسی در آن هستند؛ نشان داد و به بهانه بازرسی؛ تمامی مواد غذایی و دیگر وسایل زندانیان را تخریب یا نابود کردند.
در ابتدا پاسداران جنایتکار نگهبان زندان همراه با شماری از آدمکشان باندهای مافیایی وابسته به مقامات زندان همچون امیر قره باغی ،‌ سعید علیزاده،‌ آرش عنصری، مهدی بایرامی زاده زندانیان را با عربده کشی و تحقیر و ناسزا به باشگاه زندان منتقل کردند تا بند مربوطه را بازرسی کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵دی ۱۳۹۶(۵ژانویه ۲۰۱۸)

قیام ایران- شماره ۳۵
شورای امنیت، رژیم ایران را به خاطر کشتار و دستگیری جمعی تظاهرکنندگان مواخذه کند
حق مشروع مردم برای سرنگونی فاشیسم دینی و استقرار دموکراسی به رسمیت شناخته شود
مقاومت ایران از اجلاس امروز شورای امنیت ملل متحد می‌خواهد از حق مشروع و طبیعی مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران و دستیابی به آزادی که برای آن قیام کرده اند، دفاع کند و رژیم آخوندی را به خاطر کشتار تظاهرکنندگان بی‌دفاع و بی‌سلاح و دستگیریهای جمعی آنان قویاً محکوم نموده و مورد مؤاخذه قرار دهد. اقداماتی که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و مقابله با آن بر عهده شورای امنیت ملل متحد می‌باشد.
بر اساس گزارشهای موثقی که به مقاومت ایران رسیده از ابتدای قیام تا کنون (هشت روز) دست کم۵۰تظاهرکننده با شلیک مستقیم پاسداران به شهادت رسیده و بیش از ۳۰۰۰تن دستگیر شده اند. در میان شهیدان کودکان و نوجوانان ۱۲یا ۱۳ ساله نیز به چشم می‌خورند. شمار واقعی شهیدان و دستگیر شدگان بسا بیشتر است که رژیم ایران تلاش زیادی برای مخفی نگاه داشتن آن می کند.
رژیم آخوندی از اولین روزهای قیام شبکه های اجتماعی را در ایران مسدود کرده و اینترنت را قطع یا به شدت تضعیف کرده است. سرکرده سپاه پاسداران (پاسدار-سرلشکر جعفری) و وزیر ارتباطات روحانی (آذری جهرمی) و بسیاری دیگر از سرکردگان رژیم آخوندی به طور رسمی مسئولیت قطع ارتباطات اینترنتی را پذیرفته و اعلام کردند تا خاتمه ناآرامیها به آن ادامه خواهند داد.
مقاومت ایران ضمن استقبال از تشکیل اجلاس امروز شورای امنیت ملل متحد درباره قیام ایران بر ضرورت اقدامات زیر از سوی شورای امنیت ملل تأکید می‌کند:
۱. حق مشروع مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم دینی حاکم و استقرار آزادی و حاکمیت مردم را به رسمیت بشناسد.
۲. رژیم ایران را به خاطر کشتار و دستگیریهای جمعی تظاهرکنندگان بی‌دفاع و بی‌سلاح،‌ قویاً محکوم و مورد مؤاخذه قرار دهد.
۳. رژیم آخوندی را به خاطر نقض سیستماتیک حقوق بشر از جمله قتل عام ۱۳۶۷ (۱۹۸۸) و کشتار قیام کنونی باید مورد تحریم قرار دهد.
۴.قطع اینترنت و شبکه های اجتماعی محکوم و دسترسی آزادانه عموم مردم به اینترنت تضمین شود.
۵.تصمیمهای لازم الاجرا برای آزادی هزاران تظاهرکننده دستگیر شده اتخاذ و یک نظام مانیتورینگ برقرار شود و به رژیم ایران هشدار داده شود که در صورت ادامه این روند اقدامهای جدی تری اتخاذ خواهد شد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵دی ۱۳۹۶(۵ژانویه ۲۰۱۸)

قیام ایران-شماره ۳۴

 دستگیریهای کور برای جلوگیری از ادامه و گسترش قیام، ۲۵۰۰دستگیری در هفته اول قیام

۹۰ درصد دستگیر شدگان جوانان زیر ۲۵سال هستند

رژیم آخوندی ناتوان از مقابله با خیزش قهرمانانه مردم سراسر کشور بر ابعاد دستگیریهای کور در شهرهای مختلف افزوده است. بنا بر گزارشهای اولیه شمار دستگیری ها در اولین هفته قیام در بیش از ۱۲۰ شهر به پاخاسته، دست‌کم به ۲۵۰۰ تن بالغ می‌شود. اعترافات مقامات و ارگانهای رژیم در مورد آمار دستگیریها در ۱۵شهر به شرح زیر است:

  • علی اصغر ناصر بخت، معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران، از بازداشت ۴۵۰ نفر طی روزهای نهم و دهم و یازدهم دی ماه خبر داد. علاوه بر این شمار زیادی از تظاهرکنندگان در روزهای دوازدهم و سیزدهم دی ماه دستگیر شدند. بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شده اند و خانواده های آنها همه روزه با تجمع در مقابل این زندان خواستار آزادی فرزندانشان هستند.
  • علی آقازاده، استاندار استان مرکزی، ضمن تهدید به اینکه با هر گونه تجمع فاقد مجوز برخورد قهری و قانونی خواهد شد، گفت: در تظاهراات شنبه شب ۹ دی بیش از ۱۰۰نفر در اراک دستگیر شدند.
  • دادستان آخوندها در کاشان در روز ۱۰دی ضمن خط و نشان کشیدن برای تظاهرکنندگان گفت: بر اساس قانون افرادی که قصد محاربه با نظام داشته باشند مفسد فی الارض محسوب می‌شوند و برخوردهای قانونی لازم با آنها انجام می‌شود. وی افزود:.حدود ۵۰ تا ۶۰نفر در تجمعات غیرقانونی کاشان دستگیر شدند.
  • علی تعالی فرماندار همدان از ۱۵۰ دستگیری و خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران در روز ۱۱دی از دستگیری سه نفر در این شهر خبر دادند.
  • به گفته علی اصغرطهماسبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان ۱۵۰نفر در گرگان بازداشت شدند.
  • بنا بر روزنامه حکومتی اقتصاد نیوز در روزهای ۱۱ و ۱۲دی. ۱۰۰ تن در اصفهان دستگیر شدند.
  • بنا بر ارگانهای سرکوبگر رژیم دست کم ۱۱۶تن در ایذه بازداشت شدند.
  • غلامعلی حمزه سرکرده سپاه کرمان از دستگیری ۸۰تن خبر داد.
  • ناصر عتباتی دادستان اردبیل گفت ۴۰تن در این شهر دستگیر شدند.
  • دست کم ۹۰نفر از تظاهرکنندگان تبریز بازداشت گردیدند.
  • طاهرخوانی نماینده مجلس رژیم از تاکستان (استان قزوین) از ۵۰ دستگیری در این شهر خبر داد.
  • معاون سیاسی وامنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت که در ارومیه ۱۰تن بازداشت شده اند.
  • به گفته فرمانده انتظامی رباط کریم ۱۱تن از معترضان بازداشت شدند.
  • بنا بر اعتراف دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ۲۵تن از تظاهرکنندگان دستگیر شدند.
  • حاجی رضا شاکرمی دادستان کرج به دستگیری ۲۶ تن از معترضان این شهر اعتراف کرد.

بنا بر اعتراف مقامات رژیم آخوندی، ۹۰درصد بازداشت شدگان کمتر از ۲۵سال سن دارند. جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در روز ۱۳دی از زندان اوین بازدید کرد و «وضعیت افراد دستگیر شده را با ملاقات چهره به چهره بررسی» کرد. بر اساس گزارشهای رسیده از درون رژیم کلیه بازداشت شدگان با تهدید و تطمیع برای شرکت در شوهای تلویزیونی تحت فشار قرار گرفتند.

مقاومت ایران شورای امنیت و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدامی مؤثر برای آزادی سریع بازداشت شدگان فرا می‌خواند. رژیمی که همه ارزشها و اهدافی که ملل متحد بر آن بنیاد گداشته شده را پایمال می‌کند، باید از جامعه جهانی طرد شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ دی ۱۳۹۶ (۴ژانویه ۲۰۱۸)