ویدیو… بازنشستگان ایرانی با شعار «شکنجه، مستند، دیگر اثر ندارد» مقابل وزارت کار

گروهی از بازنشستگان فرهنگی و سایر بازنشستگان کشوری، سه شنبه 22 ژانویه 2019، مقابل وزارت کار ایران تجمع کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، گروهی از معلمان بازنشسته و سایر بازنشستگان کشوری مقابل وزارت کار ایران تجمع اعتراضی برپا کردند.

این بازنشستگان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و بیمه‌ای خود می‌گویند: از آینده صندوق‌های بازنشستگی بیمناکیم؛ اگر قرار باشد به بحران صندوق‌ها رسیدگی نشود، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

بازنشستگان خواستار توجه کمیسیون تلفیق بودجه به مطالبات بازنشستگان از جمله ضرورت «همسان‌سازی»، ارتقای خدمات بیمه‌ای و بهبود صندوق‌ها هستند و از وزارت کار نیز می‌خواهند که رفاه بازنشستگان را در اولویت قرار دهد.

در برخی ویدیوها از این تجمع که در فضای مجازی منتشر شده این بازنشستگان شعار «شکنجه، مستند، دیگر اثر ندارد» سر دادند که اشاره به پخش گزارش تلوزیونی بخش خبری 20:30 دارد که در آن اسماعیل بخشی و سپیده قلیان دو معترض تجمعات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در آن اعتراف می کنند با گروههای خارج کشور ارتباطاتی داشته اند.

«فریاد، فریاد از این همه بیداد» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» نیز از جمله شعارهایی بودند که بازنشستگان دادند.

به گزارش ایسنا از جمله شعارهایی که این بازنشستگان سر می‌دادند «معلم زندانی آزاد باید گردد» و «توپ تانک مستند دیگر اثر ندارد» بود. اشاره به برنامه «طراحی سوخته» که به تازگی از صدا و سیما علیه دو فعال کارگری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان پخش شد.