تحریم‌های جدید آمریکا علیه 4 نهاد ایرانی، از جمله سپاه قدس

العربیه.نت

وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه چهار نهاد مرتبط با هواپیمایی ماهان ایران و نیروی سپاه قدس اعلام کرد.

به گزارش رویترز از واشینگتن، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را به لیست مجازات‌ها علیه ایران افزوده است. تحریم‌های جدید شامل چهار نهاد و دو هواپیمای می‌شود که گزارش شده در ارتباط با سپاه پاسداران ایران و ماهان ایر هستند.

تحریم های جدید ایالات متحده علیه «فاطمیون» متشکل از افغان‌های شیعه و «زینبیون» متشکل از پاکستانی‌های شیعه وابسته به سپاه پاسداران است که در کنار نیروهای دولتی در جنگ داخلی سوریه شرکت دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین هواپیمایی ایرانی «فارس ایر قشم» و ارمنستانی «FLIGHT TRAVEL» را مورد تحریم قرار داد.

بر اساس این گزارش، استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در بیانیه‌ای، گفت: «رژیم خشونت‌گرای ایران ضمن سوء استفاده از پناهندگان در ایران و محروم کردنشان از خدمات اساسی، مانند آموزش و پرورش، آنها را به عنوان سپر انسانی در جنگ سوریه به‌کار می‌گیرد.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا یادآور شد که «بسته جدیدی از تحریم‌ها به عنوان بخشی از مبارزه برای از بین بردن شبکه‌های غیرقانونی مورد استفاده رژیم ایران در گسترش تروریسم و ناآرامی در سراسر جهان اعمال می‌شود.»

بیانیه وزارت خزانه‌داری افزود که تیپ‌های (فاطمیون و زینبیون) به منظور پشتیبانی سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران ایران تاسیس شده است.

در مورد دو شکرت هواپیمایی، وزارت‌خزانه داری آنها را متهم به ارتباط با شرکت هواپیمایی ایرانی «ماهان ایر» کرده است که تحت تحریم آمریکا قرار دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی نزدیک به کاخ سفید گزارش داد که دولت دونالد ترامپ، یک تماس‌های دیپلماتیک را برای متقاعد کردن متحدان اروپایی خود جهت تحریم خطوط هوایی ماهان به اتهام نقش داشتن در عملیات جاسوسی و حمل و نقل شبه‌نظامیان و اسلحه به مناطق جنگی دنبال می‌کند.

وبسایت «واشنگتن فری بیکون» به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد که دولت ترامپ خواستار تعمیم تصمیم آلمان مبنی بر تحریم هواپیمایی ماهان ایر به سایر خطوط هوایی ایرانی مشارکت کننده در حمل سلاح و جنگجویان به سوریه است.