خالد بن سلمان: نظام ایران به بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد

شاهزاده خالد بن سلمان سفیر سعودی در واشینگتن چهارشنبه 13 فوریه گفت «به حدود 70 کشور در کنفرانس ورشو می‌پیوندیم تا برای مقابله با چالش‌هایی که آینده امنیت و ثبات را در منطقه تهدید می‌کند و در راس آن‌ها نظام ایرانی نخستین حامی تروریسم در جهان، موضع‌گیری کنیم».

سفیر سعودی در واشینگتن افزود: «نظام تهران به تلاش‌هایش برای بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه ادامه می‌دهد، شلیک موشک به سوی غیرنظامیان در سعودی و یمن، از آن جمله است».

کنفرانس ورشو که با فراخوان آمریکا برگزار می‌شود، چهارشنبه در پایتخت لهستان با مشارکت ده‌ها کشور آغاز شد.

آن‌گونه که مسئولان آمریکایی بارها گفته‌اند، واشینگتن از راه کنفرانس در پی آن است تا حمایت متحدان در اروپا و خاورمیانه را برای تشدید فشار بر ایران و رهنمون کردنش به سمت پایان دادن به «سیاست‌های ویرانگرش» در خاورمیانه، کسب کند.

پیش از این وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرده بود که حدود 60 کشور جهان در کنفرانس ورشو که روزهای 13 و 14 فوریه برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

از سویی مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه گفت کنفرانس ورشو به دنبال فروکاستن از خطرهای مرتبط با منطقه خاورمیانه برای بلندترین زمان ممکن است.

او افزود: «برای بحث درباره آینده ثبات و شکوفایی خاورمیانه، گردهم خواهیم آمد. درباره طرح صلح در خاورمیانه، تهدیدها و همچنین مبارزه با تروریسم، سخن خواهیم گفت».