خانه / اخبار مهم روز / سازمان جهانی بهداشت: فریب نخورید خطر کرونا هنوز پا برجاست

سازمان جهانی بهداشت: فریب نخورید خطر کرونا هنوز پا برجاست

برغم اطمینان‌های مکرر از سوی برخی نهادهای بهداشتی و پژوهش‌گران مبنی بر افول تدریجی ابتلا به بیمارى رونا و کاهش خطرات آن در برخی کشورها، سازمان جهانی بهداشت مجدداً زنگ خطر را به صدا در آورده و نسبت به خطرات ناشی از شیوع مجدد این بیماری در جهان هشدار داده است.

تدروس آدانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن هنوز هم به سرعت در حال گسترش است و این بیماری مرگبار همچنان افراد زیادی را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند».

رئیس سازمان جهانی بهداشت، هشدار داد که ویروس کرونا در سراسر جهان هنوز در حال انتشار است و انتظار می‌رود اثرات اقتصادی و اجتماعی آن برای چند دهه ادامه داشته باشد.

او در یک گفت‌وگوی ویدئویی که توسط دولت امارات متحده عربی در امارت دبی برگزار شد، گفت: « این بیماری همه‌گیر در سطح جهان همچنان با شتاب در حال گسترش است.

او اظهار داشت، در اوایل شیوع بیش از 3 ماه طول کشید تا یک میلیون مورد ابتلا ثبت شد، در حالی که اکنون در عرض هشت یک میلیون مورد ابتلا به این بیماری ثبت شده است».

تدروس در بخشی از سخنان خود گفت که جهان در مرحله خطرناک تازه‌ای ناشی از این بیماری قرار دارد».

او افزود: «ما می‌دانیم که این بیماری همه‌گیر بیش از یک بحران بهداشتی است و اثرات آن برای ده‌ها سال به طول خواهد انجامید».

هشدارهای جدید سازمان جهانی بهداشت در حالی صورت داده می‌شود که برخی از کشورها برای از بین بردن محدودیت‌ها و پایان دادن به قوانین قرنطینه و از سرگیری چرخ زندگی و بازگشت به کار و سفر خود را آماده می‌کنند. این سازمان بین المللی بازگشت با تاکید مجدد بر هشدارهای قبلی خود مبنی بر عدم تسریع در پایان دادن به محدودیت‌ها، خواستار حفظ فاصله اجتماعی و رعایت اقدامات بهداشتی لازم برای کاهش مجدد انتشار این بیماری شد».

طبق آخرین آمار رسمی بهداشت جهانی موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در جهان ازمرز 8 میلیون وپانصد هزار نیم میلیون نفر گذشته ‌است.