وزارت خارجه آمریکا: محموله‌های اسلحه ارسالی از ایران به حوثی‌ها را توقیف کردیم

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه 8 ژوئیه 2020 از توقیف محموله‌های اسلحه ارسالی از ایران به شبه‌نظامیان حوثی‌ها توسط کشورش خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه همچنین در گفتگو با العربیه افزود که ایران از طریق گروه‌های شبه‌نظامی بر اوضاع عراق تاثیر می‌گذارد.
او ضمن تاکید بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق، تمدید قانون تحریم تسلیحاتی ایران را با اهمیت خواند.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صبح چهارشنبه 8 ژوئیه در یک کنفرانس خبری در محل وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که شورای امنیت باید تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.
او با اشاره به نقش نظام ایران در بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه گفت: «هفته گذشته سازمان ملل تأیید کرد که دو محموله تسلیحاتی ارسالی

برای حوثی‌ها که سال گذشته توقیف شد، منشاء ایرانی داشتند. وقتی ما در همان زمان این موضوع را اعلام کردیم، دیگران در درستی آن تردید داشتند. اما اکنون سازمان ملل نیز این را تایید کرده است.»

پمپئو در ادامه افرود: ما در تاریخ 28 ژوئن یک محموله دیگر شامل […] مقادیر چشمگیری جنگ‌افزارهای پیشرفته با منشاء ایرانی که برای حوثی‌ها فرستاده شده بود، را کشف و ضبط کردیم. شورای امنیت باید تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.