خانه / اخبار مهم روز / تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از افغانستان را «خطرناک» توصیف کرد

تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از افغانستان را «خطرناک» توصیف کرد

تونی بلر نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، در اولین اظهارنظر خود پس از سقوط دولت افغانستان، در مقاله‌ای که در وبسایت موسسه او منتشر شد، خروج نیروهای آمریکا و متحدان غربی‌ از افغانستان را «غیرضروری» و«خطرناک» خواند و نوشت خروج از افغانستان نه به نفع مردم افغانستان و نه به نفع ما بود. او در این مقاله تاکید کرده است که خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از افغانستان، و به قدرت رسیدن طالبان، گروه‌های شبه‌نظامیان جهادی در سراسر جهان را دوباره خشنود کرد، ایران و روسیه و چین هم ناظر این بحران هستند و از آن سوءاستفاده خواهند کرد.
تونی بلر که در زمان نخست‌وزیری خود به دلیل حمایت شدیدش از عملیات نظامی تحت رهبری آمریکا در افغانستان علیه طالبان و سپس عراق به یکی از چهره‌های بحث برانگیز تبدیل شده بود، گفت: تصمیم به خروج از افغانستان، براساس یک استراتژی کلان نبود، بلکه اقدامی سیاسی بود.نخست‌وزیر پیشین بریتانیا تاکید کرد: نیازی به این اقدام نبود. ما فقط تصمیم گرفتیم، این اقدام را انجام دهیم . تونی بلر در زمان نخست‌وزیری خود در از ایده حمله به طالبان در افغانستان که به شکست طالبان انجامید، حمایت کرد و پس از آن به حمایت خود برای مبارزه با تروریسم و حضور نیروهای ائتلاف در افغانستان و عراق ادامه داد.