بریتانیا گروه حماس را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار خواهد داد

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا گفت که این کشور به‌زودی گروه حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد.

تراس، جمعه، 19 نوامبر، در توییتر خود نوشت که این تصمیم مهم قرار است از سوی پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا اعلام شود و امید است به آفت «یهودی ستیزی» پایان دهد.روزنامه «گاردین»، جمعه، 19 نوامبر، اعلام کرد که حامیان حماس بر اساس قانون ضد تروریسم بریتانیا علیه این گروه، با 14 سال حبس مواجه خواهند شد.او تاکید کرد که حماس در مجموع “قابلیت تروریستی” چشمگیری دارد و در عین حال به “دسترسی به تسلیحات گسترده و پیشرفته” و “امکانات آموزشی تروریست‌ها ” اشاره کرد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز در یک پیام توئیتری ضمن تایید این خبر نوشت، چنین اقدامی “به مقابله با بلای یهودستیزی کمک خواهد کرد”.

از سویی نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل از قراردادن حماس در لیست سازمان‌های تروریستی توسط بریتانیا استقبال کرد.

بنت در صفحه توییتر خود نوشت: «حماس یک سازمان تروریستی است. از دوستم جانسون به‌دلیل اقدامش در این رابطه تشکر می‌کنم.»افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرد، سامانه دفاع هوایی این کشور اخیرا یک پهپاد حماس که از سمت دریا وارد خاک اسرائیل شده بود را رهیگیری و منهدم کرده است.

او گفت که پیش از سرنگونی پهپاد مذکور، یگان مراقبت هوایی اسرائیل آن را زیر نظر داشته است.

پیش از این رسانه‌های اسرائیل از شلیک یک موشک توسط سامانه دفاع هوایی این کشور موسوم به «گنبد آهنین» برای خنثی‌کردن یک راکت شلیک‌شده از سوی غزه خبر دادند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ماه گذشته خبر داد که دولت این کشور درصدد تقویت سامانه دفاع هوایی خود با هدف مقابله با خطرات فزاینده پهپادی در خاورمیانه است.