دفتر حسن نوروزی نماینده مجلس و از عاملان کشتار آبان 98 به آتش کشیده شد


نوروزی اظهارات خود درباره کشتار آبان 98 را پس از انجام مصاحبه «شوخی» و بعد از به آتش کشیده شدن دفترش، «یک اشتباه استراتژیک» خواند

دفتر نمایندگی حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران که پیشتر به نقش خود در کشتار معترضان آبان 98 اذعان کرده بود، توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

حسن نوروزی، نماینده شهرستان رباط کریم اخیرا در یک مصاحبه مطبوعاتی در واکنش به برگزاری «دادگاه مردمی آبان» ضمن اذعان به نقش داشتن خود در این کشتار گفته بود: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند.»

درباره آتش گرفتن دفتر این نماینده مجلس ایران خبرگزاری فارس، شنبه، 20 نوامبر، در گزارشی کوتاه با نشر یک تصویر به نقل از خبرنگار خود در رباط کریم نوشت که شب گذشته توسط افراد ناشناس تابلوی دفتر حسن نوروزی نماینده رباط‌ کریم و بهارستان به آتش کشیده شده است.

خبرگزاری فارس جزئیات بیشتری درباره علت این حادثه ارائه نداده اما اعلام کرد که «وقوع این حادثه از سوی دفتر حسن نوروزی تایید شده است».

خبرآنلاین نیز در گزارشی به آتش گرفتن دفتر نوروزی اشاره کرد و گفت شب گذشته توسط افراد ناشناس تابلوی دفتر نوروزی نماینده رباط‌کریم و بهارستان به آتش کشیده شد.

نوروزی اظهارات خود درباره کشتار آبان 98 را پس از انجام مصاحبه «شوخی» و بعد از به آتش کشیده شدن دفترش، «یک اشتباه استراتژیک» خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس حسن نوروزی در خصوص حادثه آتش زدن تابلوی دفترش توضیح داد:«یک فرد با پرتاب کوکتل مولوتف تابلوی دفتر ارتباط مردمی اینجانب در شهر رباط کریم را آتش زده و فیلم‌برداری کرده است.»
این نماینده مجلس ایران افزود:« بر اساس شنیده‌ها فردی که فیلم مذکور را امروز در فضای مجازی منتشر کرده، 2 روز قبل از کشور خارج شده است.»

پیشتر حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران در واکنش به برگزاری «دادگاه مردمی آبان» گفت، او یکی از افرادی بوده که به «مردم» در اعتراضات آبان شلیک کرده است.

نوروزی در آن مصاحبه که فایل آن موجود است با اذعان و مباهات به نقش خود در این کشتار و زیر سوال بردن عدالت برای کشته شدگان این اعتراضات، گفت: «حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟!»

به گزارش پایگاه خبری «دیده‌‌بان»، نوروزی، یک‌شنبه، 14 نوامبر گذشته، در پاسخ به سوالی گفته، او یکی از شلیک‌ کنندگان به معترضان آبان 98 بوده و به گفته او، دادگاهی وجود ندارد که او را محاکمه کند.

به نوشته پایگاه خبری دیده‌بان ایران، این نماینده مجلس در پایان مصاحبه با گفتن «‌شوخی کردم» تلفن را قطع کرده بود.

نوروزی پس از انتشار گسترده اظهاراتش، به وبسایت خانه ملت، متعلق به مجلس شورای اسلامی ایران، گفت یک «خبرنگار جعلی» از او نظرش را درباره محاکمه کسانی که شهروندان را در آبان 98 کشتند پرسیده است.

او افزود این سوال برایش «بسیار تعجب‌براگیز» بود چون «در آبان 98 کسی کسی را نکشت».
پس از آن سعید سیف، مدیر مسئول وب‌سایت دیده‌بان ایران، با اعلام اینکه فایل صوتی مصاحبه با نوروزی موجود است گفت که از این نماینده شکایت می‌کند.

اعتراضات آبان 98 از روز 24 آبان آن سال و در واکنش به افزایش ناگهانی و سه‌برابری قیمت بنزین آغاز شد و با گسترش خواسته‌های معترضین به مدت پنج روز ادامه یافته و شعارهای معترضان علیه شخص علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و تا شعار سرنگونی نظام پیش رفت که بنا به گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری، طی آن نیروهای دولتی با خشونت‌های بی‌سابقه‌‌‌ای دست‌کم 1500‌ نفر را کشته و هزاران نفر دیگر را زخمی و بازداشت کردند.