خانه / اخبار مهم روز / اعتراض سازمان‌های حقوق بشری ایران به سفر سردار طلایی به کانادا

اعتراض سازمان‌های حقوق بشری ایران به سفر سردار طلایی به کانادا

هشت سازمان‌های حقوق بشری ایرانی، ضمن اعتراض به دولت کانادا از ورود آزادانه مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران بزرگ و از چهره‌های ناقض حقوق بشر به این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری «هرانا»، این سازمان‌های حقوق بشری ایرانی طی بیانیه‌ای مشترک، ضمن ابراز نگرانی از سفر اخیر مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران بزرگ و از چهره‌های ناقض حقوق بشر به کانادا، از جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور خواستند تا از پذیرش فرماندهان سابق سپاه و تمامی ناقضین حقوق بشر در کانادا خودداری کند.

این بیانیه به دولت کانادا هشدار می‌دهد «اجازه ورود آزادانه مرتضی طلایی به کانادا پیامی خطرناک دارد. پیامی که توهین به ایرانیانی است که خود به کانادا پناه آورده‌اند.»

در این بیانیه آمده است: «ما از دولت کانادا می‌خواهیم که عملکرد مرتضی طلایی را به‌ویژه به‌دلیل نقض فاحش حقوق بشر علیه افرادی که به‌دنبال کسب، اعمال، دفاع یا ارتقای حقوق بشر و آزادی‌های به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی هستند بررسی کند.»

شایان ذکر است که چند روز پیش تصویری از مرتضی طلایی، رئیس پلیس سابق تهران بزرگ در یک باشگاه ورزشی در کانادا در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که واکنش‌های گسترده و متفاوتی را به دنبال داشت.

کاربران همچنین به حضور سردار طلایی در باشگاه مختلط اعتراض کردند که با اعمال سیاست‌های سرکوب‌گرانه این فرمانده سابق نیروی انتظامی ایران در تضاد است به‌ویژه این‌که سازماندهی «گشت ارشاد» و اجرای سیاست‌های سرکوب‌گرانه‌ای نظیر امر به معروف و نهی از منکر توسط پلیس ایران در دوران مسئولیت مرتضی طلایی اجرایی و عملیاتی شده است.