امانوئل مکرون: فرزندان ایران در حال انجام انقلاب‌ هستند


رئیس‌ جمهوری فرانسه: به دنبال تحریم‌های هدفمند علیه سپاه و مقامات جمهوری اسلامی هستیم

امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه در اظهاراتی گفت که فرزندان ایران در حال انجام انقلاب هستند.

مکرون، دوشنبه 23 آبان، در مصاحبه با «رادیو فرانسه» گفت: «شرایط سیاسی فعلی در ایران تغییرات بسیاری را درباره توافق هسته‌ای ایجاد کرده است» و افزود که «فکر نمی‌کنم توافق هسته‌ای با ایران قابل احیا باشد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه خود از تصمیم فرانسه برای «تحریم‌های هدفمند» علیه سپاه پاسداران ایران و مقامات جمهوری اسلامی سخن گفت.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد تحریم‌ها باید علیه رژیم جمهوری اسلامی و افراد نزدیک به آن اعمال شود و نباید کل مردم ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

امانوئل مکرون روز جمعه با شماری از فعالان ایرانی زن از جمله دختر یکی از زنان کشته‌شده در اعتراضات سراسری اخیر دیدار کرد. او پیشتر در اظهاراتی گفته بود که فرانسه در کنار تظاهرکنندگان ایرانی می‌ایستد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم یک‌شنبه دیدار مکرون، با فعالان زن ایرانی در حاشیه «نشست صلح پاریس» را محکوم کرد.

روز گذشته وزارت خارجه فرانسه، بازداشت شهروندان فرانسوی در ایران را «اقدامی تحریک‌آمیز» توصیف و اعلام کرد که «تهران روش اشتباهی در تعامل با پاریس اتخاذ کرده و حتما بهای چنین رفتاری را خواهد پرداخت.»

بنا به اعلام وزارت خارجه فرانسه با بازداشت چند شهروند فرانسه در روزهای اخیر در ایران، مجموع بازداشتی‌های فرانسوی در این کشور به هفت نفر رسیده است.