اطلاعیه: هشدار امنیتی به فعالان اپوزیسیون!

حوالی ساعت چهار بامداد سه شنبه، 21 نوامبر 2023 افراد ناشناس اقدام به گشودن درب ورودی منزل دکتر کاظم موسوی، سخنگوی حزب سبزهای ایران در آلمان کردند. دکتر موسوی متوجه می‌شود که بیش از یک نفر از بیرون و با استفاده از وسایلی بر روی قفل و قسمت فوقانی در، به آهستگی مشغول هستند. مهاجمان با ایجاد سر و صدا توسط دکتر موسوی و تهدید آنها به رسیدن و حضور پلیس به محل، بسرعت فرار کردند.
متعاقبا در این رابطه پرونده‌ای در اداره پلیس برلین تنظیم گردید. پس از آن آقای موسوی در روز دوشنبه 27 نوامبر برای دومین بار با پلیس امنیتی آلمان در اداره رسیدگی به پرونده های تهدیدات سیاسی-ایدئولوژیک ملاقات کرده و تحقیقات و برنامه‌های حفاظت از ایشان مورد بحث و پیگیری قرار گرفت. بنابر اطلاعات پلیس امنیتی اخیرا برخی ایرانیان مخالف رژیم نیز از طریق رسانه‌های اجتماعی مورد تهدید و آزار قرار گرفته‌اند.
چندی پیش بستگان دکتر موسوی در ایران مورد تهدید و بازجویی قرار گرفته و به آنها گفته شد که ما (یعنی رژیم) می‌توانیم آقای موسوی را ربوده و وارد ایران کنیم.
دکتر موسوی در آلمان نقش مهمی در افشای شبکه نفوذ رژیم ایران و بخصوص مسجد هامبورگ و جامعه اسلامی شیعیان و روابط نزدیک آنان با مساجد حزب الله و حماس داشت. ایشان همواره یکی از افراد موثر در مخالفت با برگزاری تظاهرات روز قدس در برلین از سوی عناصر وابسته به جمهوری اسلامی و همچنین افشای روابط دولت آلمان با شبکه لابی مماشات و عدنان طباطبایی و دیگران بوده است. دکتر موسوی مداوما در رابطه با برنامه های اتمی جمهوری اسلامی و برای پایان بخشیدن به روابط مماشات دولت آلمان با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران با جوامع حقوق بشری آلمان و نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف در این زمینه فعالیت کرده که بخشی از آنها در مطبوعات آلمان و دیگر کشورهای اروپایی منتشر و مورد استناد قرار گرفته است. آقای موسوی روزانه و بطور مستمر در رسانه‌های اجتماعی و در سایت ایران ایپزمنت مانیتور از نفض حقوق بشر و جنایات جمهوری اسلامی در ایران گزارش منتشر می‌کند.
چندی پیش حکومت ایران برای ساکت کردن دکتر کاظم موسوی از طریق یکی از لابی‌ها و دلالان اقتصادی خود که از مسئولان رده بالای جامعه اسلامی شیعیان آلمان نزدیک به مسجد اسلامی هامبورگ بود و در پوشش یک سازمان پناهندگی در این کشور نیز برای رژیم ایران تبلیغات می‌کرد، چند شکایت حقوقی سنگین بر علیه ایشان به دادگاه برد.
رژیم ایران از وکیل قبلی اُردوغان و افراد شناخته شده راستگرا و منکر هولاکاست، در شکایت حقوقی خود از دکتر موسوی استفاده کرد. شاکی پرونده که نتوانست مقاصد خود را برای بستن دهان او در شکایت حقوقی به پیش ببرد، مجبور به استعفا از پست معاونت ریاست جامعه اسلامی شیعیان آلمان شد و بلافاصله رضا رمضانی مدیر قبلی مسجد هامبورگ به ایران انتقال یافت و محمود خلیل زاده نیز ریاست جامعه شیعیان اسلامی در آلمان را ترک کرد.
قابل ذکر است که طی ماه جاری، پلیس آلمان در جریان عملیاتی گسترده که بازتاب زیادی در مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی داشت، مرکز اسلامی هامبورگ و دهها مرکز و ساختمان وابسته به آنان در ایالت‌های هامبورگ، نیدرزاکسن، هسن، بادن وورتمبرگ، بایرن، برلین و نوردراین وست‌فالن را مورد یورش قرار داد. پیشتر مرکز اسلامی هامبورگ از سوی سازمان امنیت داخلی آلمان به عنوان سازمان افراطی اسلام گرا طبقه بندی شده بود. علاوه بر مرکز اسلامی هامبورگ، پنج انجمن دیگر که بخش‌هایی از مرکز اسلامی به شمار می‌روند نیز مورد تمرکز پلیس قرار گرفت.

دکتر موسوی از فعالان اپوزیسیون در تبعید خواست که در برابر توطئه ها و تهدیدات فزاینده جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف هشیار باشند و مراتب را به مراکز پلیس محل اقامت خود گزارش دهند.