نرگس محمدی خواستار فشار همه‌جانبه سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بر ایران شد.

نرگس محمدی، برنده نوبل صلح و فعال حقوق‌بشر زندانی در ایران، همزمان با نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل،در پیامی که در حساب اینستاگرامی او منتشر شده است،

حکومت ایران را با نقض سیستماتیک حقوق بشر و جنایت علیه بشریت متهم کرد و خواستار فشار همه‌جانبه سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری بر ایران شد.

او با بیان اینکه «نقض حقوق بشر در ایران به طور سیستماتیک، فراگیر و نهادینه شده است» می‌گوید که با گسترش اعتراضات و جنبش‌های اجتماعی، «خشونت‌های رژیم هم تشدید می‌شود.»

خانم محمدی در این بیانیه می‌گوید « خشونت رژیم نه فقط علیه مخالفان و معترضان بلکه علیه زنان، اقلیت‌های مذهبی و اقوام توقف‌ناپذیر است.»

نرگس محمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته حقیقت‌یاب و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، خواستار تداوم فعالیت این کمیته برای آشکار کردن «ابعاد پیدا و پنهان آپارتاید جنسیتی و جنایت علیه بشریت توسط حکومت ایران» شد.
🌹🌷شرارت، ظلم، تبعیض، اعدام و کشتار مردم توسط جمهوری اسلام

نرگس محمدی٭

خانم‌ها و آقایان
اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته‌ی حقیقت‌یاب و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران تأکید می‌کنم، نقض حقوق بشر به طور سیستماتیک، فراگیر و نهادینه شده علیه مردم ایران اعمال می‌شود و با گسترش و تشدید اعتراضات و جنبش‌های اجتماعی، ابعاد سرکوب خشونت‌بار رژیم نیز تشدید و پردامنه می‌شود و خشونت رژیم نه فقط علیه مخالفان و معترضان بلکه علیه زنان، اقلیت‌های مذهبی و اقوام و … توقف‌ناپذیر است.

شرارت، ظلم، تبعیض، اعدام و کشتار مردم توسط جمهوری اسلامی طی ۴۵ سال گذشته همواره در پیچیده‌ترین، فریبکارانه‌ترین و گاه ناشناخته‌ترین اشکال به کار گرفته شده‌است.

جنبش «زن، زندگی، آزادی» و سرکوب بی‌امان معترضان این جنبش، ما مردم ایران و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری را به بازاندیشی اساسی درباره‌ی چگونگی مقابله موثر و مواجهه مردم با جنایت‌های جمهوری اسلامی وا داشته‌ است.

در این راستا مجدانه تقاضا دارم در کنار مقاومت و مبارزه مردم ایران برای دموکراسی و حقوق بشر:

۱- مأموریت و فعالیت کمیته حقیقت‌یاب و گزارشگر ویژه حقوق بشر تداوم یابد تا ابعاد پیدا و پنهان آپارتاید جنسیتی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم را آشکار و اعلام نمایند.

۲- رژیم دینی استبدادی ناقض حقوق بشر که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌است، به طور هدفمند و همه‌جانبه تحت فشار سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری در سراسر جهان قرار گیرد.

زندان اوین
اسفند ۱۴۰۲