ارتش اسرائیل: ۱۳۰۰ هدف متعلق به حزب‌الله از جمله موشک‌‌اندازهای سنگین آن بمباران شد


بنا بر ارزیابی‌ ارتش اسرائیل ۵۰ درصد توان نظامی حزب‌الله در لبنان نابود شده است

ارتش اسرائیل شامگاه دوشنبه دوم مهر اعلام کرد که ۱۳۰۰ هدف متعلق به شبه‌نظامیان حزب‌الله از جمله موشک‌‌اندازهای سنگین این گروه مورد حمایت ایران در لبنان را بمباران و منهدم کرده است.

اسرائیل دوشنبه در حملات هوایی خود افراد و پایگاه‌های حزب‌الله و زاغه‌های سلاح و مهمات این گروه شبه‌نظامی را در بیش از ۷۰ شهرک در جنوب لبنان و در شهرهای صور، صیدا، البقاع، بعلبک، نبطیه و حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد.
نابودی ۵۰ درصد توان نظامی حزب‌الله

رسانه‌های اسرائیلی با استناد به ارزیابی‌های ارتش این کشور از نابودی ۵۰ درصد از توانمندی‌های نظامی حزب‌الله در لبنان خبر می‌دهند.
هدف گرفتن علی کرکی

ارتش اسرائیل همچنین از هدف گرفتن «علی کرکی» فرد شماره ۴ حزب‌الله خبر داد.

رسانه‌های اسرائیلی با نشر چارت سازمانی از سلسله مراتب فرماندهی حزب‌الله خبر دادند که «علی کرکی» فرد شماره ۴ در این تشکیلات شبه‌نظامی در حمله هوایی امروز [دوشنبه دوم مهر] به ساختمانی در «الضاحیه»، حومه جنوبی بیروت هدف گرفته شده است.

پس از آن حزب‌الله ضمن تایید حمله اسرائیل به «علی کرکی» فرد شماره ۴ در ساختار تشکیلاتی این گروه اعلام کرد که این فرمانده ارشد حزب‌الله به مکانی امن منتقل شده است.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت لبنان ادامه حملات اسرائیل در مناطق مختلف این کشور ۳۵۶ کشته و ۱۲۴۶زخمی بر جای گذاشته است.
حملات موشکی به شمال اسرائیل

حزب‌الله در واکنش به حملات گسترده اسرائیل طی چندین مرحله اقدام به شلیک رگبار موشکی به سوی مراکز نظامی و شهرهای شمال اسرائیل از جمله «عکا»، «الجلیل اعلی» و «حیفا» اقدام کرد که تعدادی از موشک‌های آن توسط سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل رهگیری و تعدادی دیگر در مناطقی سقوط کردند.

همچنین یک موشک پرتاب شده توسط حزب‌الله از جنوب لبنان بر روستای «دیر استیا» در کرانه باختری سقوط کرده و باعث آسیب رسیدن به یک خودرو و منزل فلسطینی شده است.

ارتش اسرائیل برای شهروندان لبنان در جنوب و به‌ویژه البقاع دو ساعت ضرب‌الاجل تعیین کرده بود تا منازل خود در مجاورت با پایگاه‌ها و زاغه‌های مهمات و تسلیحات حزب‌الله را ترک کنند و به جایی امن دست‌کم تا فاصله یک کیلومتری از این اهداف از جمله مدارس و مراکز آموزشی پناه ببرند.

بنا بر گزارش‌ها هزاران نفر از شهروندان لبنانی مناطق جنوب لبنان و دیگر شهرهای تحت کنترل حزب‌‌الله را ترک کرده و به سوی مناطق شمالی و بیروت فرار کردند.

Print Friendly, PDF & Email