پیام نتانیاهو به مردم ایران: کشورتان آزاد می‌شود، آن روز خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید فرا می‌رسد

بنیامین نتانیاهو خطاب به مردم ایران: «رژیم ایران به جای بهبود زندگی مردم این کشور، میلیاردها دلار را صرف حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه و جنگ‌های بی‌ثمر می‌کند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار ویدیویی مردم ایران را مورد خطاب قرار داد و گفت: «من زیاد درباره رهبران ایران صحبت کرده‌ام. اما در این لحظه حساس، می‌خواهم به طور مستقیم با شما مردم ایران صحبت کنم، بدون واسطه و فیلتر. هر روز شاهد رژیمی هستید که شما را سرکوب می‌کند و با شعارهایی مثل دفاع از لبنان و غزه، منطقه ما را بیشتر درگیر جنگ و تاریکی می‌کند. هر روز که می‌گذرد، این رژیم شما را به مرز نابودی نزدیک‌تر می‌کند.»نخست‌وزیر اسرائیل در این ویدئو که روز دوشنبه نهم مهر منتشر شد، با اشاره به «اظهارات آتشین» مقام‌های جمهوری اسلامی درباره دفاع از لبنان و غزه گفت: «این حکومت هر روز منطقه ما را بیشتر به عمق تاریکی و جنگ می‌برد».

او افزود: «هر لحظه که می‌گذرد، این حکومت شما مردم نجیب ایران را به پرتگاه نزدیک‌تر می‌کند».

آقای نتانیاهو با اشاره به این که جمهوری اسلامی به مردم ایران اهمیت نمی‌دهد، گفت که اگر حکومت ایران برای مردم اهمیت قائل بود «میلیاردها دلار پول را بری جنگ‌های بیهوده در سراسر خاورمیانه تلف نمی‌کرد».

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از این پیام ویدئویی اعلام کرد: «وقتی ایران سرانجام آزاد شود، که این لحظه زودتر از آنچه مردم فکر می‌کنند از راه می‌رسد، همه‌چیز متفاوت خواهد شد».

او افزود: «مردمان باستانی ما، یهودیان و ایرانیان، سرانجام به صلح می‌رسند. کشورهای ما، ایران و اسرائیل، سرانجام به صلح می‌رسند».او در ادامه افزود: «عروسک‌های رژیم ایران یکی پس از دیگری از بین می‌روند. به سرنوشت محمد ضیف (رهبر نظامی کشته‌شده حماس) وحسن نصرالله (رهبر کشته شده حزب‌الله) نگاهی بیندازید. هیچ جایی در خاورمیانه نیست که دست اسرائیل به آن نرسد، و ما برای حفاظت از مردم و کشورمان به هر جا خواهیم رفت. بیشتر مردم ایران می‌دانند که این رژیم به آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد. اگر به شما اهمیت می‌داد، میلیاردها دلار را به‌جای جنگ‌های بی‌فایده در خاورمیانه، صرف بهبود زندگی شما می‌کرد.»بنیامین نتانیاهو ادامه داد: «وقتی آن روز فرا برسد، شبکه تروری که حکومت [جمهوری اسلامی] در پنج قاره ساخته است، ورشکسته و برچیده خواهد شد. بر اساس استعدادهای عظیمی که در ایران وجود دارد با سرمایه‌گذاری جهانی، گردشگری گسترده و نوآوری‌های فناورانه بر اساس استعدادهای عظیمی که در ایران وجود دارد آینده‌ای درخشان در انتظار ایران خواهد بود. آیا این بهتر از فقر بی‌پایان، سرکوب و جنگ نیست؟»

نخست‌وزیر اسرائیل اضافه کرد: «اجازه ندهید یک گروه کوچک از دین‌سالاران افراطی، امیدها و رؤیاهای شما را نابود کنند. شما شایسته بهتر از این‌ هستید. فرزندان شما شایسته بهتر از این هستند. کل جهان شایسته بهتر از این است.»

او خطاب به مردم ایران تصریح کرد: «می‌دانم که شما از متجاوزان و قاتلان عضو حماس و حزب‌الله حمایت نمی‌کنید، اما رهبران شما این کار را می‌کنند. شما سزاوار بیشتر هستید. مردم ایران باید بدانند، اسرائیل در کنار شماست. باشد که با هم آینده‌ای از رفاه و صلح را ببینیم».

«دیکتاتورهای ایران به آینده شما مردم اهمیتی نمی‌دهند»

نتانیاهو با ترسیم آینده‌ای متفاوت پیش روی مردم ایران تاکید کرد: «تصور کنید اگر همه آن پول‌هایی که رژیم برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای و جنگ‌های خارجی خرج می‌کند، در آموزش فرزندانتان، بهبود خدمات درمانی و ساخت زیرساخت‌های کشورتان سرمایه‌گذاری می‌شد. فکر کنید چقدر زندگی‌ها تغییر می‌کرد. اما می‌دانید که دیکتاتورهای ایران به آینده شما اهمیتی نمی‌دهند، ولی شما به آن اهمیت می‌دهید. »

«ملت‌های باستانی ما، یهودیان و ایرانیان، بالاخره در صلح خواهند بود»

او همچنین به مردم ایران وعده آزادی داد و گفت: «روزی که ایران آزاد شود – و آن روز خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید فرا می‌رسد – همه چیز متفاوت خواهد شد. ملت‌های باستانی ما، یهودیان و ایرانیان، بالاخره در صلح خواهند بود. کشورهای ما، اسرائیل و ایران، در صلح خواهند زیست. در آن روز، شبکه تروریستی که این رژیم در پنج قاره جهان ایجاد کرده است، فروپاشیده و نابود خواهد شد و ایران به شکوفایی بی‌نظیری خواهد رسید.»

در شهرهای مختلف ایران میلیون‌ها انسان شریف با تاریخ هزاران ساله و آینده‌ای درخشان وجود دارد

به گفته نخست وزیر اسرائیل «سرمایه‌گذاری‌های جهانی، گردشگری گسترده و نوآوری‌های تکنولوژیک، همگی به لطف استعدادهای عظیمی که در ایران وجود دارد، ایران را به اوج خواهد رساند.»

این مقام ارشد سیاسی اسرائیل خطاب به مردم ایران گفت: «آیا این بهتر از فقر، سرکوب و جنگ بی‌پایان نیست؟ از قم تا اصفهان، از شیراز تا تبریز، میلیون‌ها انسان شریف با تاریخ هزاران ساله و آینده‌ای درخشان وجود دارند.»

می‌دانم شما از قاتلان و متجاوزان حماس و حزب‌الله حمایت نمی‌کنید، اما رهبران شما حمایت می‌کنند

او همچنین از مردم ایران درخواست کرد: «نگذارید یک گروه کوچک از افراطی‌های مذهبی امیدها و رویاهای شما را نابود کنند. شما شایسته زندگی بهتری هستید. فرزندان شما شایسته آینده‌ای بهتر هستند. دنیا شایسته دنیایی بهتر است. می‌دانم که شما از قاتلان و متجاوزان حماس و حزب‌الله حمایت نمی‌کنید، اما رهبران شما حمایت می‌کنند. شما لیاقت بهتر از این را دارید. مردم ایران باید بدانند که اسرائیل با شماست. باشد که با هم آینده‌ای پر از صلح و رفاه داشته باشیم.»

نخست‌وزیر اسرائیل، این سخنان را در شرایطی بیان می‌کند که منطقه خاورمیانه با تنش‌های شدید و درگیری‌های نظامی روبه‌رو است. درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی مانند حماس، و همچنین نفوذ گسترده ایران در کشورهای همسایه از جمله لبنان و سوریه، موجب شده تا آقای نتانیاهو این بار به طور مستقیم مردم ایران را خطاب قرار دهد.نخست‌وزیر اسرائیل در عین حال هشدار داد: «هیچ جایی در خاورمیانه نیست که اسرائیل به آن دسترسی نداشته باشد. هیچ جایی نیست که ما نرویم و از مردم و کشور خود دفاع نکنیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست‎‌وزیر اسرائیل روز ششم مهرماه نیز در جریان سخنرانی‌ خود در سازمان ملل که ساعتی پیش از کشته شدن حسن نصرالله انجام شد، گفت «هیچ‌جایی» در ایران نیست که «دست بلند اسرائیل به آن نرسد و این در مورد کل خاورمیانه صدق می‌کند.»

او این هشدار را در پی بازگشت به اسرائیل در روز هفتم مهر تکرار کرد.تنها ساعتی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در نشت مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله هوایی ارتش اسرائیل به مقر فرماندهی اصلی حزب‌الله در ساختمان‌های منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت کشته شد؛ منطقه‌ای که در چند دهه گذشته زیر کنترل قوی حزب‌الله این قوی‌ترین نیروی تحت حمایت ایران در خاورمیانه بود.

حسن نصرالله مهم‌ترین وزنه مورد اتکای ایران در منطقه بود که تأکید داشت گروهش پول، اسلحه و تمامی نیازهای خود را از ایران دریافت می‌کند.

حزب‌الله در یک سال گذشته به بهانیه حمایت از گروه افراطی حماس وارد کارزار جنگی با اسرائیل شده است و اسرائیل نیز ار دو هفته پیش عملیات خود علیه این گروه را تشدید کرده و به جز دبیر کل این گروه ده‌ها تن دیگر از جانشینان احتمالی او و فرماندهی ارشد آن را در ضربات نظامی پیاپی از پای درآورده است.

ایالات متحده حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌داند، اما اتحادیه اروپا شاخه نظامی آن را در فهرست سیاه قرار داده و شاخه سیاسی‌اش را تروریستی نمی‌داند. فراکسیون سیاسی حزب‌الله در مجلس لبنان هم نمایندگانی دارد.