خانه / اخبار مهم روز / «نیویورک تایمز»: واشینگتن مخفیانه به اسرائیل نیروهای کماندو اعزام کرده است

«نیویورک تایمز»: واشینگتن مخفیانه به اسرائیل نیروهای کماندو اعزام کرده است

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات آگاه آمریکایی گزارش داد که پنتاگون به‌طور مخفیانه نیروهای کماندو به اسرائیل اعزام کرده است تا به نیروهای اسرائیلی در تلاش‌ها برای بازگرداندن گروگان‌های در بند حماس از غزه، مشاوره دهند.

این روزنامه اشاره کرده است که پس از اعزام این نیروهای کماندو، افسران اطلاعاتی آمریکایی نیز برای پیوستن به آنها به اسرائیل رفته‌اند.

نشریه «نیویورک تایمز» در ادامه به انجام ماموریت‌هایی شناسایی توسط 6 پهپاد آمریکایی از نوع «ام-کیو-9» برای کمک به تعیین موقعیت گروگان‌ها اشاره کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، از آغاز جنگ غزه تاکنون، تیم‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا در کمک به ارتش اسرائیل نه تنها بر جستجوی گروگان‌ها، بلکه برای تعقیب فرماندهان ارشد حماس نیز تمرکز داشته‌اند.

در این گزارش بنا بر گفته‌های مقامات آمریکایی، عملیات اسرائیلی که منجر به کشته شدن یحیی السنوار، رهبر حماس شد به واشینگتن نسبت داده نشده است، اما اشاره شده که سازمان اطلاعات ایالات متحده در عملیات تعقیب و گریز رهبران و اعضای جنبش نقش داشته‌اند.

اخیرا جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به نقش غیرمستقیم داشتن ایالات متحده در تحت تعقیب قرار دادن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس و سایر رهبران و فرماندهان این گروه در غزه و خارج از آن اشاره کرده بود.