خانه / دادخواهي / نماینده جمهوری اسلامی در مجلس: معاملات نفتی توسط مافیا انجام می‌شود!

نماینده جمهوری اسلامی در مجلس: معاملات نفتی توسط مافیا انجام می‌شود!

در جمهوری اسلامی، ساختار پیچیده‌ای از منافع و مبادلات پشت پرده طی سال‌ها کنترل منابع کشور را از دست مردم خارج کرد و به دست گروه‌های مافیایی سپرد که بیشترین نفع را از این روند می‌برند. فروش نفت به چین با تخفیف‌های گسترده را درنظر بگیرید، به راحتی می‌توان دید که این بازی‌های اقتصادی نه در راستای منافع مردم، بلکه در خدمت اهدافی پنهان‌تر است. جمهوری اسلامی روزانه ۲۶ میلیون دلار از پول مملکت ما را به چین «تخفیف» می‌دهد!

طبق گفته‌های یک نماینده جمهوری اسلامی در مجلس، «۹ درصد» از درآمد هر نفتکش مستقیما به جیب «آقازاده‌ها» می‌رود. ایران ما را با زور و سرکوب، درگیر تروریسم و در جهان ایزوله کرده‌اند و از آن طرف از این موقعیت نهایت سواستفاده را می‌کنند و جیب‌شان را با فقر ملت پر می‌کنند. درآمدهای نفتی که می‌توانستند پایه‌گذار توسعه و رفاه برای ملت ایران باشند، به ابزاری برای تأمین منافع «خودی‌ها» تبدیل شده‌اند. جعفرزاده ایمن‌آبادی گفته «معاملات بخش‌های قابل‌ توجهی از نفت ایران توسط مافیا انجام می‌شود.» باید گفت نه‌تنها در نفت، کل مملکت توسط مافیا اداره می‌شود!

روزانه میلیون‌ها دلار از ثروت ملی ما به دلیل این معاملات مافیایی که زیر لوای دور زدن تحریم‌ها انجام می‌شود، از دست می‌رود و نتیجه‌اش برای مردم ایران چیزی جز فقر، تورم و بیکاری نیست. اینکه چین با قیمت‌های پایین (۳۰درصد زیر قیمت بازار) و بدون ارائه ارز، نفت ما را می‌برد، مسئله ساده‌ای نیست. چین دارد روزانه ۲۶ میلیون دلار تخفیف از جمهوری اسلامی می‌گیرد و تاکنون ۱۰ میلیارد دلار پس‌انداز کرده. دریافت کالا به جای ارز اقتصاد ما را بیش از پیش به واردات کالاهایی وابسته کرده که نه‌تنها کیفیت پایینی دارند، بلکه توان اقتصادی کشور را در بلندمدت تحلیل برده‌اند.

آنچه امروز در اقتصاد ایران رخ می‌دهد، نه یک بحران موقت، بلکه نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر از روندی است که بیش از چهار دهه پیش آغاز شده. در فساد سیستماتیک، خود سیستم این وضعیت را بازتولید می‌کند و هر روزی که این سیستم ادامه پیدا می‌کند، منابع ملی بیشتر از دست می‌رود و وابستگی به شبکه‌های قدرت و فساد عمق بیشتری می‌یابد. جمهوری اسلامی عمداً به دنبال بهره‌برداری هر چه بیشتر از وضعیت موجود است و سیستم پیچیده‌ای از واسطه‌گری و شبکه‌های مالی تاریک برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده.

جمهوری اسلامی طی ۴۵ سال کوشیده تا دست ما ملت ایران را از تعیین سرنوشتمان کوتاه کند اما جنبش حساب‌رسی اجتماعی تلاش می‌کند تا پرچم تغییر به سمت برقراری یک «دولت ملی» و ساختن یک ایران آزاد و آباد در دست ملت باقی بماند. تمام بخش‌های مختلف این مافیا را زیر نظر ببریم، با همکاری با سازمان‌های جامعه مدنی و رسانه‌های مستقل اطلاعات صریح و معتبر درباره فساد و چپاول آنها منتشر کنیم و تا رسیدن به نتیجه یک لحظه از پا ننشینیم.