خانه / اخبار مهم روز / تمرکز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان روی آمریکایی‌های خارج از کشور در آستانه انتخابات

تمرکز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان روی آمریکایی‌های خارج از کشور در آستانه انتخابات

هر دو حزب آمریکایی دموکرات و جمهوری‌خواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر ایالات متحده تمرکز خود را روی جذب آرای رأی‌دهندگان خارج از کشور، به‌ویژه اهالی ایالت‌های کلیدی برای انتخابات، قرار داده‌اند.

به گزارش «رویترز»، آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین مهمترین این ایالت‌ها هستند و انتظار می‌رود نتیجه انتخابات را تعیین کنند. حدود 1.6 میلیون آمریکایی مقیم خارج واجد شرایط رای دادن در این ایالات هستند و مشارکت آنها می‌تواند در رقابت‌های نزدیک تعیین‌کننده باشد.

کمیته ملی دموکرات‌ها سیصد هزار دلار برای کمک به ثبت‌نام رأی‌دهندگان آمریکایی مقیم خارج و رای‌گیری پستی اختصاص داده است. این اقدام برای اولین بار در جریان یک انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌شود. «دموکرات‌های خارج از کشور»، شاخه بین‌المللی حزب دموکرات، بر بسیج این گروه تمرکز کرده است.

در مقابل، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بر مسئله مالیات مضاعف که مهاجران آمریکایی گرفتار آن هستند تأکید کرده است، که می‌تواند برای آمریکایی‌های مقیم خارج که هوادار اصلاحات مالیاتی هستند جذاب باشد. جمهوری‌خواهان همچنین مشارکت رأی‌دهندگان خارج در برخی ایالت‌ها مانند پنسیلوانیا را به چالش کشیده و مدعی نگرانی‌هایی درباره تقلب انتخاباتی شده‌اند.

به گفته رویترز، با وجود این تلاش‌ها تنها بخش کوچکی از آمریکایی‌های مقیم خارج رای می‌دهند. کمتر از 8 درصد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شرکت کردند، و مشارکت در انتخابات میان‌دوره‌ای 2020حتی پایین‌تر بود. یکی از چالش‌ها فرآیند دشواری است که برای رأی دادن از خارج کشور وجود دارد.

رأی‌دهندگان آمریکایی نمی‌توانند به سفارت‌ آمریکا مراجعه کنند و رای بدهند، بلکه باید آرای خود را به ایالت‌های محل اقامت‌شان در آمریکا ارسال کنند. داوطلبان در پاریس و سایر شهرها به آمریکایی‌های مقیم خارج کمک می‌کنند تا از طریق ایستگاه‌های ثبت‌نام و پشتیبانی رای‌گیری این سیستم پیچیده را پشت سر بگذارند.

به گفته رویترز، در حالی که هر دو حزب بر بسیج رأی‌دهندگان خارج از کشور متمرکز هستند، تعداد آرای بازگشتی و شمارش‌شده همچنان یک چالش است. با این وجود، رأی‌گیری خارج از کشور احتمالاً نقشی مهم در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به‌ویژه اگر رقابت‌ دو نامزد نزدیک باشد، ایفا خواهد کرد.