خانه / اخبار مهم روز / آغاز رأی‌گیری زودهنگام؛ مشارکت گسترده میلیون‌ها آمریکایی در انتخابات

آغاز رأی‌گیری زودهنگام؛ مشارکت گسترده میلیون‌ها آمریکایی در انتخابات

در حالی که آمریکایی‌ها با شمار بی‌سابقه‌ای پیش از روز انتخابات در حال رأی‌دادن هستند، مشارکت جمهوری‌خواهان نیز افزایش یافته است.

این افزایش به‌ویژه پس از تغییر رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، رخ داده است؛ او اکنون طرفدارانش را به رأی‌دادن زودهنگام تشویق می‌کند.

در چندین ایالت، مراکز رأی‌گیری زودهنگام باز شده و استقبال از آن‌ها بسیار چشمگیر بوده است. به گزارش «واشینگتن پست»، بیش از 20 میلیون آمریکایی تا کنون به‌صورت حضوری یا از طریق پست رأی داده‌اند که این رقم بیش از 10 درصد بیشتر از میزان رأی‌دهندگان در همین بازه زمانی چهار سال پیش است.

در ایالت جورجیا، بیش از 1.6 میلیون نفر تا صبح سه‌شنبه رأی خود را به‌صورت حضوری داده‌اند که تقریباً یک‌سوم کل آرای زودهنگام در انتخابات پیشین را تشکیل می‌دهد. در کارولینای شمالی، تعداد رأی‌دهندگان به 1.4 میلیون نفر رسیده و در نوادا نیز تعداد جمهوری‌خواهانی که به‌صورت حضوری رأی داده‌اند، از دموکرات‌ها پیشی گرفته است؛ این در حالی است که در انتخابات چهار سال پیش، این روند برعکس بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این افزایش مشارکت جمهوری‌خواهان تا حدی به تغییر موضع ترامپ در مورد رأی‌گیری زودهنگام بازمی‌گردد. او در سخنرانی 15 اوت در آتلانتا از هوادارانش خواست تا در اولین فرصت رأی بدهند. برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه نیز ترامپ را تشویق کردند که موضع خود را تغییر دهد تا به‌نوعی با دموکرات‌ها در زمینه رأی‌گیری زودهنگام رقابت کند.

دموکرات‌ها از سال‌ها پیش رأی‌گیری زودهنگام را به‌عنوان روشی برای کاهش ریسک‌های روز انتخابات مانند بدی آب‌وهوا یا مشکلات غیرمنتظره پذیرفته‌اند. این شیوه همچنین به کارزار‌های انتخاباتی این امکان را می‌دهد تا با نزدیک‌تر شدن به روز انتخابات، منابع خود را به‌طور مؤثرتری مدیریت کنند و بر روی گروه کوچکتری از رأی‌دهندگان که هنوز رأی نداده‌اند، تمرکز کنند.

پیش‌بینی تأثیر این موج اولیه مشارکت بر نتایج نهایی و همچنین تداوم این روند هنوز دشوار است، اما شواهد نشان می‌دهد که افزایش تمایل جمهوری‌خواهان به رأی‌گیری زودهنگام می‌تواند بر نتایج رقابت‌های انتخاباتی تأثیرگذار باشد.