هولوکاست جدید: نسل‌کشی اویغورها و پیروان فالون گونگ در چین

نویسنده: اپک تایمز

نسل‌کشی مشابه هولوکاست نازی‌ها بار دیگر اما به دست رژیمی دیگر در حال وقوع است.

عموم مردم فکر می‌کنند جهان پس از قتل‌عام سازمان‌یافته شش میلیون یهودی به دست آلمان نازی در اردوگاه‌های کار اجباری، فاجعه مشابهی را تجربه نکرده است، حال آنکه اکنون دو فاجعه مشابه در روی کره زمین در حال روی دادن است: نسل‌کشی مسلمانان اویغور و پیروان روش معنوی فالون گونگ، که هر دو در چین در حال رخ دادن است.

فالون گونگ (فالون دافا) یک تمرین معنوی و مدیتیشن باستانی مبتنی بر اصول حقیقت، نیک‌خواهی و بردباری است که بیش از ۲۱ سال است توسط حزب کمونیست چین تحت آزار و شکنجه بی‌رحمانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بیست‌ویک سال ایستادگی فالون‌گونگ در برابر آزار و شکنجه: عهد و پیمان به وجدان انسانی

تحقیقات مستقل وقوع این دو جنایت علیه بشریت به دست حزب کمونیست چین طی ۲۰ سال گذشته را تأیید کرده است و در نتیجه دنیا به تدریج در حال بیدار شدن است و دیگر نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

طبق تعریف دادگاه بین المللی کیفری، نسل کشی عبارت است از « هرگونه اقدام به نابودی کل یک گروه نژادی، ملی، مذهبی مانند کشتار دسته جمعی یک گروه خاص، ایجاد لطمات روانی و جسمانی بر یک گروه ویژه، ضربه زدن تعمدی به افراد یک گروه خاص، تحمیل معیارهایی برای جلوگیری از تولد فرزندان آن‌ها، جابه‌جایی اجباری فرزندان گروه‌ها به یکدیگر، طرح‌ریزی برای آسیب رساندن به گروهی خاص و غیره همه از مصداق‌های بارز نسل‌کشی می‌باشند.
نسل‌کشی اویغورها

از سال ۲۰۱۷، رژیم کمونیستی چین به طور قابل توجهی مراکز بازداشت خود را در استان مسلمان نشین شین جیانگ افزایش داده است. بر اساس داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، محققان موسسه سیاست استراتژیک (ASPI) بیش از ۳۸۰ سایت بازداشت در سراسر منطقه شین جیانگ را شناسایی و نقشه‌برداری کرده‌اند.

طبق گزارش شورای روابط خارجی آمریکا (CFR)، رژیم کمونیستی از سال ۲۰۱۷ بیش از یک میلیون اویغور را زندانی کرده و تعداد بی‌شماری دیگر از این اقلیت قومی را تحت نظارت دقیق و عقیم سازی اجباری قرار داده است.

این نهاد گزارش داد که اگر چه جزئیات جنایات در اردوگاه‌های بازداشت و بازآموزی شین جیانگ محدود است، اما آنچه کسانی که از چین کمونیستی فرار کرده‌اند فاش کرده‌اند، تکان دهنده است. بازداشت شدگانی که موفق به فرار از چین شده‌اند‌، گزارش کرده‌اند که شکنجه غیرانسانی در پشت دیوارهای خاردار بازداشتگاه‌های شین جیانگ روی داده است.

زنان و مردان اویغور دستگیر شده مجبور می‌شوند که از باورهای مذهبی خود چشم‌پوشی کنند و وفاداری خود را به حزب کمونیست چین اعلام کنند. جدا از آزار و اذیت شدید جسمی و روحی، آنها تحت عقیم‌سازی اجباری نیز قرار می‌گیرند. زنان اویغوری سواستفاده جنسی و سقط جنین اجباری را نیز گزارش کرده‌اند.

در سال‌های اخیر اقدامات وحشیانه علیه اویغورها در رسانه‌های بین المللی نیز گزارش شده است، و منجر به ایجاد شتاب جهانی در بررسی نقض فاحش حقوق بشر توسط حزب کمونیست شده است.

در ۸ فوریه، گروهی از وکلای دادگستری لندن طی گزارش ۱۰۵ صفحه‌ای خود نتیجه گرفتند که شواهد معتبری وجود دارد که اقدامات انجام شده توسط حزب کمونیست بر علیه مردم اویغور در منطقه خودمختار شین جیانگ، «جنایت علیه بشریت و نسل کشی» نامیده شود.

جامعه یهودیانی که سال‌ها پیش رنج هولوکاست را متحمل شدند، و بازماندگان‌شان جان سالم به در بردند، از حمایت و پشتیبانی خود از اقلیت قومی اویغور تحت آزار و اذیت در چین فروگذار نکرده‌اند. به گزارش نشریه بیتر وینتر، طی یک رویداد آنلاین برای یادبود هولوکاست به میزبانی یک گروه وکلای بریتانیایی در تاریخ ۲۷ ژانویه، یک خاخام یهودی به نام جاناتان ویتنبرگ، نویسنده و متفکر برجسته‌ای که در خانواده‌ای از یهودیان آلمانی متولد شد، به یاد آورد که مادرش چگونه با ترس منتظر پستچی می‌ماند تا خاکستر اعضای خانواده متوفی را بیاورد.

در این مراسم، ویتنبرگ با خانم زیبا مورات، یک تبعید شده اویغوری صحبت کرد که مادرش یک پزشک بازنشسته است که توسط حزب کمونیست چین به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. ویتنبرگ گفت «برای ما تعریف انسانیت این است که در برابر این اتفاق بایستیم.»

مادر زیبا مورات، دکتر گلشن عباس، پس از سخنرانی خواهرش روشن عباس، بنیانگذار و رئیس کمپین برای اویغورها در هرندون ویرجینیا، در سال ۲۰۱۸ در چین مفقود شد. سرانجام در دسامبر سال ۲۰۲۰ خانواده‌اش از منابعی ناشناس شنیدند که گلشن در مارس ۲۰۱۹ به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

روشن تلاش می‌کند دیگران را در مورد عواقب فاجعه بار این اتفاقات آگاه کند و می‌گوید «خواهرم هیچ جرمی مرتکب نشده است و خودسرانه به عنوان یک زندانی در حبس به‌سر می‌برد… یک زندانی بدون جرم.»

روشن مصرانه از جامعه بین‌المللی می‌خواهد دربرابر حزب کمونیست چین موضع گیری کنند «اگر کشوری اعضای خانواده اتباع خارجی را زندانی کند آیا واقعاً آن را برای تجارت انتخاب می‌‌کنید؟» «از نظر رهبران اتحادیه اروپا که از اعتماد به چنین رژیمی احساس خوبی می‌کنند، من شما را مسئول قدرت دادن به آنها برای ارتکاب این جنایات و نسل‌کشی می‌دانم. آنها اردوگاه‌های کار اجباری را اداره می‌کنند، برده‌داری را عادی می‌کنند و خواهرم را به خاطر حقوق قانونی من به عنوان یک شهروند خارجی مجازات می‌کنند. این وحشیانه و بی‌رحمانه است و فراتر از کلمات است.»

رحیما محموت، مدیر کنگره جهانی اویغورها در لندن نیز در این مراسم سخنرانی کرد. به گزارش بیتر وینتر، وی گفت شباهت‌های تکان دهنده‌ای بین هولوکاست نازی‌های آلمان و نسل کشی‌های حزب کمونیست چین وجود دارد. رحیما فناوری چینی‌ها را پشتیبان کشتار جمعی اویغورها دانست.
آزار و شکنجه فالون گونگ

پس از دو دهه تلاش جهانی برای آگاه کردن دنیا، جامعه بین المللی سرانجام حاضر شده است تا علیه یک نسل کشی در حال ظهور دیگر که در سرزمین کمونیست چین اتفاق می‌افتد صحبت کند: «آزار و شکنجه فالون گونگ»

فالون گونگ، که به فالون دافا نیز معروف است یک سیستم پرورش و تزکیه ذهن و بدن است که بر اساس اصول حقیقت، نیکخواهی و بردباری است. این روش مسالمت آمیز، آزادانه در سراسر جهان تمرین می‌شود، اما از جولای ۱۹۹۹ پس از برچسب خوردن توسط حزب کمونیست چین به عنوان یک فرقه خطرناک، در چین مورد آزار و اذیت شدید قرار می‌گیرد.

طبق برآورد رسمی، حدود ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون نفر در اواخر دهه ۱۹۹۰ تمرینات فالون گونگ را در چین انجام می‌دادند. جیانگ زمین رهبر سابق حزب کمونیست چین، حضور فالون گونگ را تهدیدی علیه حاکمیت کمونیستی حزب دانست و یک کارزار آزار و شکنجه بی‌سابقه را برای ریشه کن کردن آن آغاز کرد.

از آن زمان، میلیون‌ها نفر از تمرین‌کنندگان فالون گونگ، در معرض برداشت و سرقت اجباری اندام حیاتی بدن‌شان توسط حزب کمونیست، بازداشت‌های غیر قانونی، شستشوی مغزی، شکنجه شدید، تجاوز و حتی قتل قرار داشته‌اند.

اخیراً، یک سند کاملاً محرمانه منتشر شده توسط اپک‌تایمز از یک منبع معتبر به دست آمده است. این سند که ۲۰ سال پیش در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۰۰ صادر شده است تأیید می‌کند که حزب کمونیست چین، از سیستم قضایی سواستفاده کرده و دستگاه‌های امنیتی کشور را برای ارتکاب نسل‌کشی علیه فالون گونگ تنظیم کرده است.

در این سند به وضوح آمده است که «ادارات سیاسی و حقوقی در تمام سطوح باید دستورالعمل‌های مهم جیانگ زمین برای ریشه کن کردن فالون گونگ را با قاطعیت اجرا کنند.»

یک وکیل چینی با نام مستعار لیو پینگ، که دفاع از بسیاری از طرفداران فالون گونگ در چین را به عهده داشته است، در مصاحبه‌ای با اپک تایمز گفته است این جنگی است که توسط حزب کمونیست چین علیه فالون گونگ با استفاده از قدرت قضایی دولت آغاز شده است.

وی گفت «اسناد با ماهیت حقوقی باید قبل از اینکه به مرحله اجرا برسند، به صورت عمومی اعلام شوند. حزب کمونیست چین یک به اصطلاح قانون مخفی را اختراع می‌کند، پس چگونه افراد می‌توانند آن را رعایت کنند؟ بنابراین، این نوع به اصطلاح قانون وسیله‌ای برای آزار و اذیت است و این نامشروع بودن آن را نشان می دهد.»

طبق داده‌های جمع آوری شده توسط مینگهویی، بیش از ۴۰۰۰ تمرین کننده فالون گونگ به دلیل آزار و اذیت حزب کمونیست چین بین سالهای ۱۹۹۹ الی ۲۰۲۰ جان خود را از دست دادند. این در حالی است که با توجه به اینکه رژیم کمونیستی سانسور و کنترل شدید درباره جزئیات آزار و شکنجه اعمال می‌کند، ده‌ها هزار مورد مرگ تأیید نشده باقی مانده است.

به گفته مینگهویی آزار و شکنجه فالون گونگ تقریباً به هر گوشه و کنار کشور می‌رسد و تقریباً در هر استان چین، مناطق خودمختار و شهرداری‌ها مواردی از کشته‌ها را تأیید کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که بیش از صد هزار نفر از پیروان فالون‌گونگ به حبس در اردوگاه‌های کار اجباری محکوم شده‌اند. چندین هزار نفر از آنان، بدون دلیل در بیمارستان‌های روان پزشکی حبس شده‌اند، و یا به طرز وحشیانه‌ا‌ی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به آنها داروهای مخصوص بیماران روانی داده شده است. تعداد بی‌شماری از آنها مجبور به شرکت در جلسات شستشوی مغزی شده‌اند تا وادار به رها کردن اعتقادات خود شوند. همچنین ده‌ها هزار نفر نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.

در سال ۲۰۰۶ دو وکیل و محقق مستقل کانادایی به نام‌های دیوید ماتاس و دیوید کیلگور، گزارشی ۴۶ صفحه‌ای را همراه با ۱۴ پیوست منتشر کردند که نشان می‌دهد زندانیان فالون گونگ در چین به خاطر برداشت اعضای حیاتی بدن‌شان به قتل می‌رسند.

در مارس ۲۰۲۰، یک دادگاه مستقل در لندن، گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه حزب کمونیست چین به کشتار افراد و فروش اعضای بدن آنها ادامه می‌دهد. این سند همچنین شامل صدها صفحه از شهادت‌ها و مدارک ارسالی شاهدان است. دادگاه به ریاست جئو نایس، نتیجه‌گیری قبلی را که در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۹ انجام شد دوباره تأیید کرد.

این دادگاه گفت «برداشت اجباری اعضای بدن سال‌هاست که در مقیاس قابل توجهی در سرتاسر چین انجام شده است و تمرین‌کنندگان فالون گونگ یکی از منابع اصلی تأمین اندام‌ها بوده‌اند.»