ترامپ: به خاطر ضعف بایدن، طالبان ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکا را بدون شلیک گلوله تصاحب کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین ایالات متحده، گفت که به خاطر ضعف جو بایدن، طالبان ۸۵ میلیارد دلار از تجهیزات ارتش آمریکا را بدون شلیک گلوله تصاحب کرده است.
ترامپ در پیامی ویدیویی به‌مناسبت سالگرد ۱۱ سپتامبر خطاب به ملت آمریکا، گفت: یازدهم سپتامبر یادآور اندوهی بزرگ برای آمریکاست و اکنون در روزهایی اندوهبار بابت نحوه تمام شدن جنگ با افرادی که به کشورما چنان آسیبی رساندند، به سر می‌بریم.
رییس جمهوری سابق آمریکا با بیان اینکه «کشته شدن ۱۳ مبارز بزرگ و زخمی شدن بسیاری دیگر در انفجار فرودگاه کابل نباید هرگز اتفاق می‌افتاد»، افزود که طی هفته گذشته ۲۵۰ تن در افغانستان کشته شدند و بسیاری جراحت جدی دیدند.
ترامپ با بیان اینکه طالبان ۸۵ میلیارد دلار از نفیس‌ترین و بهترین تجهیزات ارتش آمریکا را بدون شلیک یک گلوله از ما گرفت، گفت: «رهبر آمریکا، جو بایدن، مانند یک احمق جلوه کرد، چیزی که هرگز نباید اجازه داده شود اتفاق بیفتد.»
او افزود که «برنامه‌ریزی بد، ضعف باورنکردنی و رهبرانی که آنچه در حال وقوع بود را درست درک نکرده‌ بودند» عامل این وقایع بوده است.
ترامپ اضافه کرد که بیستمین سالگرد جنگ در افغانستان باید سالگرد پیروزی، افتخار و قدرت می‌بود اما «به جای این‌ها، جو بایدن و دولت بی‌کفایت او، با شکست» تسلیم شدند.
رییس جمهوری سابق آمریکا گفت که ما از این مقطع جان به در می‌بریم اما متاسفانه کشور ما مدتی مدید زخمی خواهد بود و برای سرپا شدن از شرمساری ناشی از این ناکاربلدی، به تقلا خواهیم افتاد اما نگران نباشید، عظمت بار دیگر به آمریکا بازگردانده خواهد شد.