سنگ شدن مردم:علی کاشانی

.

مردمی که زیر دست ظالمین به سر میبرند؛ مسلما شهامت و فضیلت اخلاقی خود را از دست خواهند داد، و به مرضِ ترس و چاپلوسی گرفتار میشوند، که ریشه حیاتشان را عاقبت خواهد سوزانید.

رگهای امیر کبیر، این مرد بزرگ و وطن پرست را ریاکاران و فاسدین در سن ۴۴ سالگی قطع کرده او را می کشند، متاسفانه اکثریت مردم کاشان و ملت ایران با بی تفاوتی و خونسردی به زندگی نکبت بار خود ادامه می دهند .

قائم مقام فراهانی این مرد باهوش و وطن پرست را دسیسه گران در سن ۵۶ سالگی گرسنه و تشنه در باغ نگارستان، مظلومانه خفه می کنند
متاسفانه اکثریت مردم تهران و ایران با بی تفاوتی و خونسردی به زندگی حقیرانه و فقیرانه خود ادامه می دهند .

مرحوم دکتر فاطمی این مرد وطن پرست و عامل ملی شدن نفت را کودتاچیان در سن ۳۷ سالگی از بستر بیماری با برانکارد تب دار، به مسلخ برده اعدام می کنند..
متاسفانه اکثر هموطنان او با بی تفاوتی و خونسردی به زندگی ذلت بار خود ادامه می دهند .

فاطمی قبل از اعدام گفته بود:
«ما سه سال در این کشور حکومت کردیم و یک نفر از مخالفان خود را نکشتیم..
برای آنکه ما نیامده بودیم برادرکشی کنیم…
ما برای آن قیام کردیم که ایران را متحد کرده و دست خارجی را از کشور کوتاه کرده ..
و معتقد بودیم اگر در گذشته بعضی از هم وطنان ما در اثر فشار اجانب تحت نفوذ آن‌ها قرار گرفته‌اند و منویات آن‌ها را اجرا کرده‌اند، بعد از آنکه به نهضت استقلال نائل شدیم رویه سابق را ترک خواهند گفت ولی افسوس که عاقبت گرگ زاده گرگ شود.»

آزادی‌خواهان و وطن پرستان تبریز را روس ها در ملاعام با شقاوت تمام اعدام می کنند..
حتی اعدام دو نوجوان کم سن و سال، متاسفانه باز هم اکثر همشهری‌ های آنان با بی تفاوتی و ترس به سینه‌زنی و عزاداری محرم آن سال ادامه می دهند به جای کمک به این آزادی‌خواهان.

  در دوره‌های مختلف جوان وطن پرست ایرانی، اعدام، زندانی، ترور، کور می شوند
باز هم متاسفانه اکثریت ایرانیان با بی تفاوتی و خونسردی به زندگی ذلیلانه و خفت‌بار خود ادامه می دهند .

حالا می فهمم که چرا قرن هاست ما و فرزندانمان روی عزت و سربلندی را نمی بینیم چون متاسفانه اکثریت ما و پدرانمان، به آسانی انسانیت، غیرت و وطن را به فراموشی سپرده ایم.