اقای پزشکیان، آیا شما مطمئنید؟من مطمئن نیستم ! :لطف الله آجدانی

می توانم خوش بینانه فرض کنم آقای دکتر مسعود پزشکیان بر روی صندلی ریاست جمهوری اسلامی ایران نشسته است.
اما آیا می توانم و حق دارم سرگذشت و سرنوشت مطالبات و حقوق ملت و منافع ملی ایران را نیز به خوش بینی خود گره بزنم؟!

پزشکیان باید به ملت ایران ، همان گونه که خود بارها از ضرورت صداقت با ملت سخن بافته است، با صداقت پاسخ دهد که پس از نشستن بر روی صندلی ریاست جمهوری:

۱- آیا می توانید و بر آن هستید تا از اعمال قدرت و نفوذ غیر قانونی و فراقانونی بعضی از اشخاص و نهادها در حوزه اختیارات قانونی ریاست جمهوری جلوگیری کنید؟!

۲- آیا می توانید و بر آن هستید تا از حضور و اقدامات نیروهای فشار خودسر و اقدامات غیر قانونی و فراقانونی ناقض حقوق شهروندی ملت و مخل اختیارات قانونی قوه مجریه جلوگیری کنید؟!

۳- آیا می توانید و بر آن هستید تا در راستای شعار عدالت خواهی خود در جامعه،  بدون تعارف و شجاعانه و قاطعانه، با مفسدین اقتصادی  و رانت خوارانی که با زدو بند در بخش هایی از حاکمیت، منافع ملی را به تاراج می برند مقابله کنید؟!

۴-  آقای پزشکیان ، آیا قادر به مقابله عملی و کارآمد فراتر از شعار با چپاولگران و غارتگران جنگل و کوه و مراتع و منابع طبیعی ایران هستید؟

۵- آقای پزشکیان ، آیا قادر و بر آن هستید تا در جایگاه رییس جمهوری ایران و برای تحقق عهدی که با ملت ایران برای حفظ حقوق قانونی و شهروندی آنان دارید ..
با آن اقداماتی که ناقض حقوق ، آزادی ها و امنیت قانونی و مدنی شهروندان به ویژه منتقدین و دانشگاهیان و نویسندگان و روشنفکران و روزنامه نگاران و هنرمندان است، مقابله کنید؟!

۶- آقای پزشکیان ، آیا قادر و بر آن هستید تا با تدوین و ارایه و اجرای برنامه ای کارآمد به مبارزه با بی عدالتی ها و فساد و نابرابری های اقتصادی برخاسته و فقر و اختلاف طبقاتی شدید موجود میان اقلیتی برنشسته بر انباشت و تکاثر ثروت با اکثریتی فرو غلتیده در سفره فقر و نداری را کاهش دهید؟!

۷- آقای پزشکیان ، آیا قادر و برآن هستید تا با پاره ای بداخلاقی های افراطی و غیرقانونی و فراقانونی ناقض حقوق مدنی و شهروندی زنان و دختران سرزمین ایران در کوچه ها و خیابان ها، مقابله و احساس امنیت قانونی و مدنی را به آنان بازگردانید؟!

۸- آقای پزشکیان، آیا قادر و برآن هستید تا با دفاع از استقلال قوه مجریه، از اعمال نفوذ غیر قانونی و فراقانونی برخی اشخاص و نهادها در سیاست ها و اختیارات داخلی و خارجی قوه مجریه جلوگیری کنید؟

۹-،آقای پزشکیان ، آیا قادر و بر آن هستید تا با اتخاذ و تدوین استراتزی و راهبردهای مستقل در چارجوب اختیارات قانونی ریاست جمهوری، با کاهش تنش های غیر موچه منطقه ای و بین المللی، به تحقق ضرورت بهبود روابط دیپلماتیک ایران با جهان فائق آیید؟!

۱۰- آقای پزشکیان، بدون تردید و با اطمینان بر این باورم که جنابعالی از پنج نامزد محترم دیگر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مرجح و اولی هستید..
اما شما نیز به صدق و انصاف  به مردم ایران بگویید
آیا شما مطمئن هستید اگر روی صندلی ریاست جمهوری بنشینید ، قادر خواهید بود که با ایجاد پاره ای تحولات اساسی در وضع نابسمان موجود در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، صدای واقعی و شجاعانه مطالبات اکثریت ملت و مدافع حقوق قانونی و مدنی آنان باشید؟!
  به صدق و انصاف می گویم : من مطمئن نیستم ، زیرا اگر بخواهید هم نمی توانید!