دشمن مسلمانان نه در خارج که در مغزهای‌شان هست: قربان عباسی

.

جدال لفظی شب گذشته “فیصل قاسم” با “امیر موسوی” دیپلمات سابق ایرانی در برنامه “الاتجاه المعاکس” شبکه الجزیره بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و اسرائیلی داشته است.

می‌گوید می‌خواهید قدس را آزاد کنید و بعد چه‌کارش کنید؟!
به چه فهرستی اضافه کنید؟!

به فهرست بغداد آلوده‌ترین شهر جهان؟!

بیروت بزرگ‌ترین محل دفن زباله جهان؟!

دمشق که مردمش از گرسنگی می‌میرند؟!

صنعای حوثی‌ها؟!

📌 واقعیتی است دردناک که امروزه پنجاه‌وهفت کشور مسلمان بیشترین و بالاترین ارقام مربوط به جنگ داخلی، تنش‌های مذهبی، مهاجرت و پناهندگی، فقر و بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند، علی‌رغم این واقعیت‌های عریان و عینی کماکان خود را حق برتر تلقی می‌کنند و حاضر نیستند از ایده‌های نادرست، مغالطات تکراری و استدلال‌های مخدوش خود دست بکشند.

افغانستان چند سال هست درگیر برادرکشی است و عاقبت پس از کشته‌شدن قریب به سیصدهزار نفر در جنگ داخلی طالبان قدرت را به دست گرفته است. این رژیمِ ناانسانی، میلیون‌ها زن و دختر را از حق ادامه تحصیل بازداشته است. مخالفان را فراری داده و میلیون‌ها نفر را به مهاجرت اجباری واداشته است.

در یمن حوثی‌های شیعه در برابر برادران سنی‌شان قد علم کرده‌اند و میلیون‌ها کودک و زن همین‌الان از سوءتغذیه و مرگ تدریجی و جنگ فرسایشی رنج می‌برند. گفته می‌شود نزدیک به دومیلیون تن از زندگی ساقط شده‌اند.

آنچه بر عراق در زمان صدام بعثی و پس از او اتفاق افتاد آشکارتر از آن است کسی بتواند آن حجم از توحش را که داعش و دیگران بر سر برادران و خواهران خود آوردند انکار کند. هزاران زن ایزدی در روز روشن مورد تجاوز و تعدی قرار گرفتند. لرزه‌ای که صدای الله‌اکبر داعش بر تن مسلمانان می‌افکند هیچ موشک و تسلیحات کشنده مدرن نمی‌توانست در ایجاد چنان وحشتی با آن برابری کند.

سوریه را فراموش نکنیم. بشار اسد برای اینکه در رأس قدرت بماند کشوری شانزده‌میلیونی را به خاک فلاکت نشاند. در یک شبانه‌روز فقط در اردوگاه یرموک (اردوگاه پناهندگان فلسطینی) چهارهزار زن و مرد مسلمان را قتل‌عام کرد. هزاران زن و مرد مسلمان را در زندان‌های مخوف خود زیر شکنجه کشت.

کاری که الشباب و بوکوحرام و داعش و ده‌ها سازمان مسلمان رادیکال با مسلمان‌ها کرده‌اند به‌مراتب هولناک‌تر از هر شکنجه‌ای است که دیگران می‌توانستند بر سر مسلمانی بیاورند.

پنجاه‌وهفت کشور مسلمان با احتساب منابع نفت و گاز و معادن خود تولید ناخالص داخلی  همه‌شان روی‌هم ۵/۷ تریلیون دلار بوده است. در حالی‌که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ۲۵/۵تریلیون دلار است.

تعداد جمعیت یهودیان اسرائیل هشت‌میلیون نفر است. فقط همین کشور تولید ناخالص داخلی اسمی‌اش ۵۶۴ میلیارد دلار است و سیزدهمین کشور ملت ثروتمند جهان است. ایران با جمعیتی معادل ۸۰ میلیون نفر و با این منابع نفتی و گازی و معادن تولید ناخالص داخلی‌اش ۳۶۷ میلیارد دلار است و چهل‌وسومین کشور جهان است.

آیا وقت آن نرسیده است که مسلمانان غیور و همیشه در صحنه رگ غیرت‌شان بجنبد و از خود بپرسند که چگونه اسرائیل با ۸میلیون جمعیت و با ده‌ها جنگی که تجربه کرده است، دو برابر ایرانِ هشتادمیلیونی تولید ثروت می‌کند؟! آیا نباید از خود بپرسند که چگونه است فقط ایالات متحده به‌تنهایی چهار برابر کل ۵۷ کشور مسلمان تولید ثروت می‌کند؟!

آیا نباید از خود بپرسند با افزایش ۴۰۰میلیونی جمعیت خاورمیانه در دو دهه آینده در عین حالی که فروش نفت و گاز و سوخت‌های فسیلی تقریباً منتفی خواهد شد این ملت‌ها چه خاکی باید به سرشان بریزند؟!

آیا زمان آن نرسیده است که به‌جای چاقوکشی و زدن رگ گردن سلمان رشدی و یورش به شارلی ابدو و خفه کردن هر صدای منتقدی از خود بپرسند چرا محض رضای خدا یک کشور اسلامی آبرومند در دنیا وجود ندارد که مسلمانان به آنجا پناه ببرند؟!

دشمنان مسلمانان نه غرب است و نه اسرائیل بلکه دشمن درجه یک‌شان مغزهایی هستند که توان اندیشیدن ندارند.

دشمن درجه یک‌شان ایمان کورشان هست به حقایقی که سر از توهم و هذیان درمی‌آورند.

دشمن درجه یک‌شان رهبران نالایق و مستبدی هستند که هنوز از استعاره شبان گله، رهایی نیافته‌اند.

دشمن در بیرون نیست؛ بلکه در درون سرهایی هست که از محاسبات سلولی‌شان چیزی جز نفرت و جنگ و کشتار بیرون نمی‌آید.

آیا حق با فیصل قاسم نیست؟!