روسیه نیرو و تجهیزات نظامی سنگین به مرز کره شمالی اعزام کرد

  روسیهروزنامه بریتانیایی تلگراف گزارش داده است که به دنبال افزایش خطر تنش نظامی میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی، روسیه نیرو و تجهیزات نظامی سنگین به مرز کره شمالی اعزام کرده است.

در روزهای اخیر و به ویژه پس از رژه نظامی روز شنبه 14 آوریل کره شمالی و همچنین آزمایش موشکی ناموفق این کشور، تنش میان روسیه و ایالات متحده تشدید شده است.

آمریکا که نسبت به برنامه‌های تسلیحاتی و اتمی کره شمالی نگران است، در پی کنترل این کشور است تا جایی که مقام‌های آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، احتمال اقدام نظامی را بعید ندانستند. در مقابل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، تهدید به حمله پیش‌دستانه به آمریکا کرده است.

آمریکا هفته گذشته اقدام به اعزام یک نام هواپیمابر به سواحل شبه جزیره کره کرد.

اکنون روزنامه تلگراف به نقل از رسانه‌های محلی روسیه نوشته است: «کاروان‌های بزرگ نظامی در حال حرکت به سمت مناطق شرقی روسیه هستند که مرز کوچکی با کره شمالی دارد».

بنا بر این گزارش، در تصاویری که از تارنمای روسی DVHab.ru منتشر کرده، قطاری حامل 12 وسیله نقلیه از جمله سامانه موشکی تور مشاهده می‌شود که عازم «ولادی وستوک» در مرز این کشور با کره شمالی است.

به نظر می‌رسد این اقدام برای پیشگیری از عواقب درگیری احتمالی میان پیونگ یانگ و آمریکا است.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است: «دولت ترامپ افزودن دوباره نام کره شمالی را به فهرست کشورهای حامی تروریسم در دست بررسی دارد».

در پی این اظهارات، روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان رسمی حزب حاکم کره شمالی نوشت: «در صورتی که اقدام به حمله پیشگیرانه کنیم، همه نیروهای متجاوز امپریالیست را نه تنها در کره جنوبی و مناطق اطراف بلکه در خاک آمریکا خاکستر می‌کنیم».