به آتش کشیدن دفاتر نمایندگان خامنه‌ای

اعتراض‌ها در سه‌شنبه 19 نوامبر برغم ادعای حاکمیت مبنی بر بازگشت آرامش، برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت و 4 مسابقه فوتبال لغو گردید، اینترنت نیز هنوز قطع است و آتش زدن 9 دفتر وابسته به نمایندگان علی خامنه‌ای رهبر ایران در استان‌ها در تمامی رسانه‌ها بازتابی گسترده داشت.

دفاتر نمایندگان علی خامنه‌ای به بیان معترضان، در واقع نمادی از نظام سرکوب‌گر و مرکز روحانیت «غارتگر اموال ملت» و مشرف بر پیاده کردن سیاست‌های نظام است.
افزایش تعداد کشته‌ها

به گفته سازمان عفو جهانی در سه‌شنبه شب، نیروهای امنیتی ایران ظرف 4 روز 106 نفر از تظاهرکنندگان را به قتل رساندند که اکثرا از احواز و کردستان هستند. این در حالی است که به نظر کنش‌گران ایرانی، شمار کشته شدگان به بیش از 200 نفر رسیده است.

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از افزایش شمار قربانیان اعتراض‌ها از زبان سخنگوی گوتیرس دبیر کل سازمان ملل، مراتب نگرانی عمیق این سازمان از کشته شدن تظاهرکنندگان در ایران را مور تاکید قرار داد.

اصلی‌ترین و پر بسآمدترین شعارهای سر داده شده از سوی تظاهرکنندگان در تمامی نقاط این کشور عبارتند از : «مرگ بر دیکتاتور» ، «جمهوری اسلامی سرنگون باد» ، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» که بیانی از ابراز مخالفت با دخالت‌های ایران در کشورهای منطقه است.

به گفته منابع العربیه نت، تظاهرات در مخالفت با رژیم سه‌شنبه در تهران ادامه یافت آن هم در حالی که نیروهای امنیتی در کلیه مناطق تهران ؛ به ویژه در میدان صادقیه، حضوری گسترده داشتند که صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس‌، شهر ملارد در اطراف تهران نیز شاهد بروز درگیری‌های مشابه و بسیار شدید بود، انبوه معترضان به خیابان‌ها ریخته و اکثر پمپ بنزین‌ها به آتش کشیده شد.

در جریان درگیری‌های شهر کرج مرکز استان البرز، زد و خورد شدیدی بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ داد، خیابان‌ها و کوچه‌ها، صحنه عملیات تعقیب و گریز بود.

درگیری‌های اصفهان نیز در ویدیوها قابل مشاهده است که نشان می‌دهند تظاهرکنندگان به سوی نیروهای امنیتی در حال تیراندازی به طرف مردم، متقابلا مبادرت به پرتاب سنگ کرده اند. بر اساس گزارش‌ها، وضعیت در اطراف اصفهان وخیم‌تر بود به طوری که در ویدیویی از شهر بهارستان دیده می‌شود معترضان کلانتری، دفتر امنیتی و دفتر سربازگیری را به آتش کشیده و درگیری‌های بسیار شدیدی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان روی داده است، این نیروها اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی مردم کرده و عده زیادی در در اثر اصابت گلوله جان باختند.

در پی بروز درگیری در شیراز در جاده عادل آباد و تقاطع زندان نیز نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان کردند.

به گفته منابع العربیه نت، شهر معشور در جنوب احواز در دو روز گذشته عرصه درگیری‌های خونین بود که طی آن 8 تن از تظاهرکنندگان شب گذشته جان باخته و فرمانده نیروهای ویژه به نام رضا صیادی نیز کشته شد.
قطع اینترنت و فلج روند عادی امور

شهروندان ایرانی در تماس تلفنی با العربیه می‌گویند قطع اینترنت منجر به فلج شدن زندگی مردم شده به ویژه که پول نقد قابل برداشت از بانک در دسترس نیست و امکان به جریان انداختن حواله‌های بانکی هم وجود ندارد.

این در حالی است که ایرانی‌های مقیم خارج از کشور در کمپینی از طریق هشتگ، خواهان برقراری مجدد اینترنت برای هموطنان خود در ایران و برخورداری آنها از گردش آزاد اطلاعات شدند.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران سه‌شنبه گفت: «اینترنت تنها زمانی برقرار می‌شود که مسئولان از بابت عدم استفاده از آن از سوی معترضان اطمینان یابند».
نبرد داغ سیاسی

از سوی دیگر حشمت الله طبرزدی دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران در پیامی صوتی از تهران برای رسانه‌های بیرون از کشور، خواستار شورش فراگیر مدنی شد و شهروندان را تشویق به پیوستن به تظاهرات کرد که همه روزه ساعت 3 بعد از ظهر در میدان‌ها و بازارها برپا می‌شود.

از سوی دیگر روزنامه کیهان در نوشته‌ای به قلم حسین شریعتمداری سردبیر و نماینده خامنه‌ای در این روزنامه، رهبران معترضان را بخاطر به اصطلاح سرپیچی از نظام اسلامی، تهدید به اعدام نمود.

سپاه پاسداران نیز تظاهرکنندگان را تهدید کرد در صورت ادامه اعتراض‌ها با پاسخی انقلابی مواجه خواهند شد. در بیانیه سپاه آمده است، این اعتراض‌ها باعث خوشحالی امریکاست.

وزارت اطلاعات نیز طی بیانیه خود تاکید کرد که طراحان تظاهرات چند روز گذشته شناسایی و اقدامات لازم علیه آنها در حال اجرا می‌باشد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران نیز گفته است، شماری از بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر، وابسته به سرویس‌های امنیتی خارجی هستند.

بر مبنای گزارش‌های رسیده شماری از معترضان با استفاده از نرم افزارها یا تماس با ماهواره‌ها توانسته اند برخی از اخبار اعتراض‌ها را بشکلی محدود ارسال کنند.