استخدام طلبه‌ها در کنترل فضای مجازی با راه‌اندازی هزاران کانال

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج از فعالیت 150هزار طلبه در بسیج و راه‌اندازی و ساماندهی چند هزار کانال روشنگری در فضای مجازی خبر داد.

محمدرضا تویسرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سازمان بسیج برای تربیت نیروهایی همانند قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مهمترین کاری که سازمان بسیج و نهادهای انقلابی باید برای تربیت نسلی مانند سلیمانی انجام دهند، گفتمان سازی مکتب حاج قاسم در میان نسل جوان است.

در 20 دی 99 این نماینده علی خامنه‌ای در سازمان بسیج از طرحی به‌عنوان طرح «ثامن» خبر داد که بر اساس آن چند هزار حساب کاربری و کانال روشنگری در فضای مجازی ایجاد شده است.

گویا سپاه پاسداران و بسیج با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در تلاش است از ظرفیت طلاب حوزه‌های دینی در جهت کنترل فضای مجازی و اعمال سانسور هرچه بیشتر استفاده نماید.

این سازمان‌ها در جهت پیاده‌سازی سیاستهای نظام در سانسور اخبار و محدود ‌کردن گردش آزاد اطلاعات به تشکیل ارتش سایبری با هزاران کاربر اقدام کرده‌اند.

پیش از این نیز سپاه پاسداران ایران و بسیج خبر از سازماندهی هزاران گردان سایبری در فضای مجازی داده بودند. در آبان 99 فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران اعلام کرد که لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از 144گردان سایبری در فضای مجازی است.

جمهوری اسلامی فضای مجازی را تهدیدی علیه خود می‌داند و همواره در جهت محدود‌سازی گردش آزاد اطلاعات، سرمایه‌گذاری‌های کلانی نموده است.

پیش‌تر، رهبر جمهوری اسلامی دسترسی آزاد به اطلاعات و اخبار در فضای مجازی را تهدیدی بزرگ خوانده و گفته بود: «فضای مجازی بدون اختیار ما، بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریت می‌شود؛ بحث این است. ما نمی‌توانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند. عوامل مسلط بین‌المللی در این زمینه‌ها به شدت فعالند: از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل داده‌ها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام می‌گیرد روی فضای مجازی».